Zájem o jízdenky byl enormní. Již během pondělí 2. prosince byly všechny lístky vyprodány a kapacita vlaku o devíti vozech zcela naplněna. Na mnohé zájemce o svezeni se tak nedostalo. Muzeum Českých drah nabídlo ještě jízdy po olomoucké stanici s motorovým vozem Loďák z roku 1949, nicméně ani tenhle krok lidé nepřijali s nadšením. ,,Chodíme s dětmi na všechny jízdy, odemykání a zamykání točny, ale tohle vynecháme. Tím se mikulášské jízdy nahradit nedají, ani kdyby motorák jezdil zadarmo," namítla Kateřina Kaczorová na stránce události na Facebooku.
Prodej jízdenek se nakonec uskutečnil před odjezdem vlaku, cestující ovšem ztratili nárok na místo k sezení a zaplatili stejnou částku jako ti, kteří lístky koupili v předprodeji. Někteří zase upozorňovali na skutečnost, že ještě před pár dny Muzeum ČD v Olomouci tvrdilo, že prodej jízdenek na stání není možný. Za zpáteční jízdné dospělí zaplatili dvě stě korun, děti do 15 let polovic. Zadarmo jely pouze děti do šesti let.
Ve vlaku všechny děti navštívil Mikuláš s čertem a andělem. Ty hodné dostaly sladkou odměnu, a ty zlé čert postrašil, případně strčil do pytle a odnesl rovnou do pekla.
V Domašově všechny přivítala zima i punč
Ve stanici Domašov nad Bystřicí byla hodinová pauza na obrat soupravy. Parní lokomotiva Rosnička posloužila k vytvoření památečních fotografií rodin, příznivců železnice nebo členů místního sboru dobrovolných hasičů, kteří s pomocí hasičského vozu lokomotivě doplnili vodu.
V nádražní budově místní spolky nabízely adventní punč nebo kuřecí stehno s chlebem a žáci základní školy z Města Libavá zpívali vánoční písně.
Zájemci mohli nakouknout i do muzea
Po návratu parního vlaku do hanácké metropole mnozí rodiče s dětmi i příznivci železnice zavítali do zdejšího muzea Českých drah, kam měli cestující s platnou jízdenkou volný vstup. Expozice historických železničních vozidel, nacházející se v prostorách bývalého depa motorových vozů, zaujala návštěvníky stálými exponáty, třeba parní lokomotivou 314.303 ,,Kocúr" nebo elektrickou lokomotivu ,,Bobina" z konce 50.let, ale i nováčky, například motorovým vozem ,,Krokodýl" 851.005, který byl nedávno prodán přerovské společnosti Moravská železniční. Ta však nemá dostatek vyhovojících prostor na odstavení svých vozidel, a tak byl ,,Krokodýl" umístěn právě zde.