Se samotným rozšířením metra o linku D počítaly plány Dopravního podniku již v devadesátých letech. Původní plány načrtly čtvrtou trasu pouze do stanice Náměstí Míru. To že by mělo docházet k prolínáním trasy s linkou C ve stanici Pankrác na začátku zvažováno vůbec nebylo.
Shodou okolností však právě úsekem z Pankráce na Olbrachtovu byla výstavba linky D v zahájena. Necelé dva kilometry dlouhá trať je navíc jediná, na které se za dva roky pracovalo. Aktuálně je totiž zkoumán tendr na část tratě Olbrachtova – Nové Dvory Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže. Ten byl vypsán již v roce 2023. Soutěž však od počátku doprovázely komplikace a především pochybnosti. Organizace Transparency International na svých stránkách například upozorňuje, že tendr probíhal v době ještě stále nedořešené politické kauzy Dozimetr. „Celá situace kolem metra D jen nahrává možným spekulacím, že se nejedná o čistou hru a výběrové řízení mohlo být zmanipulováno,“ vysvětluje ředitel Transparency International Ondřej Kopečný. Začátek výstavby druhého úseku je tak v nedohlednu.
Pochybení při zadávání zakázek a neustále se zvyšující náklady mají neblahý dopad na finální uvedení linky metra D do provozu. První cestující se tak podle studií nesvezou novou linkou dříve než v roce 2031.