„Nespočet reklamních poutačů, bannerů a plakátů pomalu, ale jistě mizí,“ informovalo na sociálních sítích město Karlovy Vary. Už na začátku letošního roku oznámilo vedení svůj cíl zkrášlit lázeňské centrum, a to tím, že ukončí smlouvy o reklamě. Především té na zábradlích mostů. „Nejkřiklavější reklamy byly na Poštovním mostě, Lázeňském mostě u Mlýnské kolonády a také na tom Jánském vedle Vřídla. Dočasně se vyskytovaly také na lávkách pro pěší,“ potvrzuje mluvčí Jan Kopál.
Už dřívější kroky, během nichž projednaly Karlovy Vary získání nového lázeňského statutu, vedly podnikatele k omezení například blikající, zvukové, nebo jinak obtěžující reklamy. Podle mluvčího se tak nyní jedná o další iniciativu města. „Už delší dobu nám sem chodili lidé z města se stížnostmi například na prospekty, které v azbuce nabízí obchodníci na ulici. Zakázali jsme proto obchůzkový prodej a nabízení služeb ze stojanů jinde, než na vymezených plochách k tomu určených,“ připomíná Kopál dřívější kroky.
Nyní by se podle něj měly regulace dotknout také předzahrádek jednotlivých restaurací. Ty by v ideálním případě neměly zatěžovat veřejný prostor reklamou na alkoholické nápoje, měly by být lehké, přenosné a neměly by zasahovat do vozovky. Vzhledovým sjednocením se už v současné době věnuje Kancelář architektury města Karlovy Vary. Zpracovává manuál veřejných prostranství, který definuje nejen vzhled jednotlivých zón, ale i jejich služby.
Radnice nevylučuje, že zrušení reklam bude mít pozitivní vliv při možném zápisu lázní na seznam památek UNESCO. „Máte pravdu, že časově se to sešlo s nominací do organizace, ale není to přímý důsledek naší snahy,“ uzavírá mluvčí s tím, že reklamních ploch by se radnice chtěla zbavit i bez lednové nominace.