út., 24. květen 2022 19:10

AFO v Olomouckých podnicích. Jak festival ovlivnil prodeje?

Letošní plakát největšího festivalu vědecké audiovize Letošní plakát největšího festivalu vědecké audiovize Zdroj: Academia Film Olomouc
Jak ovlivnil festival Akademie Film Olomouc (AFO) chod olomouckých podniků, které se do festivalu zapojily? Zvýšil festival jejich návštěvnost? Letos proběhl v Olomouci 57. ročník Mezinárodního festivalu populárně-vědeckých filmů. Konal se od 26. dubna do 1. května a rozvířil dění v celém centru města. Místa, kde se festival konal byla velmi pestrá. Lidé tak mohli shlédnout různé filmy na různých místech a poznat tak olomoucké podniky. Po dvouleté odmlce, kdy byl festival pouze online formou, se tak do Olomouce vrátila filmová atmosféra a podniky mohli opět přivítat návštěvníky AFO.

CAFE NA CUCKY
Lidí jsme měli podstatně více, než běžně přes rok bývá. Žádnou speciální přípravu jsme ale předem nedělali. Spíš jsme vše řešili za chodu. Když byla potřeba, napekli jsme větší množství dortů a připravili více sendvičů. Nebo když bylo v kavárně hodně zákazníků, přišlo nás na pomoc více, abychom stihli všechny obsloužit a nikdo nemusel dlouho čekat.

JAZZ FRESH CAFÉ
Do kavárny přicházeli hlavně studenti a návštěvníci AFO. Tržbu jsme ale měli zhruba stejnou jako jiné dny. Ve srovnání s předešlými ročníky byl ten letošní asi nejslabší. Zákazníků nechodilo tolik jako 3 roky zpátky. To jsme měli plnou kavárnu od rána až do večera. Teď přišlo vždy jen pár skupinek či jednotlivců. Přicházeli většinou mezi filmy, když byla pauza. Nabídku jídla a pití jsme nijak nerozšiřovali. Většinou si návštěvníci dali nějakou kávu a limonádu, kterou máme v běžné nabídce. Odpoledne si pak s sebou kupovali zapečené sendviče a kávu do kelímku.

JAZZ TIBET CLUB
Měli jsme tu zahajovací večírek AFO, na který měli pořadatelé připravené občerstvení včetně pití. Takže jsme jako obsluha neměli moc práce. Jen jsme občas někomu dolili vodu nebo jiné pití. V průběhu festivalu se u nás konalo ještě pár dalších besed a přednášek k filmům. Jelikož je Jazz Tibet bar hned vedle kina Metropol, tak k nám chodilo poměrně hodně lidí. Hlavně pak ve večerních hodinách.

KAVÁRNA METROPOL
Navštívilo nás výrazně více lidí. Dopolední provoz a návštěvnost kavárny je u nás běžně velmi slabá, ale díky AFO to bylo přesně naopak. Na základě těchto předpokladů jsme i rozšířili portfolio nabídky. Zařadili jsem více slaných jídel a rozšířili i nápojový lístek. Věděli jsme, že na festival přijdou především mladí lidé, a tak jsme výběr soustředili na ně. V nabídce přibylo mladými oblíbené Club Maté. Vybrali jsme českého výrobce, takže jsme zároveň mohli podpořit lokální firmu. Jídlo nám pomáhali péct i zaměstnanci z kina. Paní účetní a paní z pokladny nám pekly quiche, slané rolády a klasické sladké dezerty. Všichni jsme si pomohli. Ve srovnání s ročníky, které probíhaly normální formou, tedy ne online, byla návštěvnost zhruba stejná. Tržby se ale výrazně zvedly. Bohužel je to ale důsledek drahých surovin a ne větším množstvím občerstvení, které by si návštěvníci kupovali.

Zobrazeno 802 krát
Naposledy upraveno: po., 30. listopad -0001 00:09

Související články

Pro psaní komentářů se přihlaste