Koncert začal ve 20:30. Obrazovky pokrylo digitální moře a ze scény ve tvaru symbolu nekonečna vstoupila na pódium Dua Lipa. První skladbou večera byla Training Season z aktuálního alba Radical Optimism, následovaná skladbami End of an Era a Break My Heart. Choreografie působila přesně a zároveň uvolněně. Spolu s dvanáctičlenným tanečním týmem zpěvačka plynule procházela jednotlivými bloky koncertu, které měly vlastní vizuální identitu.
Výběr skladeb a dramaturgie
Setlist kombinoval novinky z aktuálního alba (Illusion, Falling Forever, Maria) s hity předchozího období – Levitating, One Kiss, Physical, Don’t Start Now nebo Be the One. Koncert byl rozdělen do čtyř tematických částí a přídavku, přičemž každá část měla vlastní scénický rámec. Z dramaturgického hlediska show fungovala jako kompaktní celek, i když místy ztrácela tempo. Delší přechody mezi částmi koncertu, úpravy pódia a časté převleky působily místy nudně. Také některé interakce s publikem, včetně focení nebo delších oslovení, zpomalovaly jinak přesně rytmizovaný průběh celé show.
Píseň v češtině
V polovině večera oznámila Dua Lipa, že se pokusí zazpívat píseň v češtině. Vybrala si skladbu Na Ostří Nože od Ewy Farne. Píseň zazpívala srozumitelně a intonačně čistě. Publikum ocenilo snahu a gesto, které překročilo rámec obvyklé koncertní interakce. Během druhého večera v Praze navíc tuto skladbu zazpívala přímo s Ewou Farnou na pódiu. Takzvané „lokální coververze“ jsou součástí tohoto turné, v každé zemi zazní jiná skladba od místního interpreta. V Německu šlo o 99 Luftballons, ve Francii o Moi... Lolita, ve Španělsku o Me Gustas Tú. V Praze zvolená píseň od Ewy Farne vyvolala výrazný ohlas zejména mezi českými a polskými uživateli sociálních sítí. Krátké video z koncertu, na kterém Dua Lipa zpívá česky, se během několika hodin stalo virálním obsahem dne. Ewa Farna díky tomuto momentu zaznamenala nárůst sledujících na Instagramu, když ji pak britská zpěvačka označila ve svém příspěvku na Instagramu v rámci pravidelného postování z každého města turné. Výsledkem je pozoruhodně vyvážený marketingový efekt pro obě umělkyně. Není překvapením, že publikum silně reaguje, když zahraniční interpret zpívá v jejich rodném jazyce, tím spíš když se jedná o jazyk, který běžně ve světové popové produkci příliš nezní.
Estetika Radical Optimism Tour
Turné Radical Optimism navazuje na předchozí Future Nostalgia Tour, tentokrát však v jiném směru. Scénografie používá symboliku vody, tekutosti a návratu. Kostýmy, světla a projekce jsou sjednocené v jemně futuristické estetice, která se vyhýbá přílišné přepjatosti. Dua Lipa využívá scénu efektivně, přesuny mezi hlavní a boční scénou, zapojení publika v aréně i vertikální práci s prostorem (včetně zvedací plošiny) působí přirozeně. Pěvecky i pohybově zvládá zpěvačka program bez větších kompromisů. Z hlediska hlasového výkonu působí jistě, přestože nezpívá každou frázi živě. Choreografie zůstává hlavní složkou vizuálního dojmu a pomáhá udržet celkovou dynamiku
Závěr večera
Koncert zakončila skladba Houdini, po jejímž závěrečném verši „Catch me or I go Houdini“ zmizela Dua Lipa ze scény v záblesku světla. Závěr bez tradičního rozloučení s publikem z hlediska scénické symboliky působil přesně, ale zároveň postrádal osobní kontakt.
Dua Lipa nabídla v Praze koncert, který odpovídá parametrům současné popové produkce světové úrovně. Vizuálně bohatý, dramaturgicky kontrolovaný a s několika momenty, které překročily rámec standardní show. Ať už šlo o výběr české písně nebo práci s prostorem, večer působil promyšleně a koncepčně. Některé části show ztrácely tah, zejména kvůli přechodům a formálním interakcím. Přesto zůstává pražská zastávka Radical Optimism Tour jednou z těch, která ukazuje, jak lze spojit globální produkci s místní citlivostí.