Mnoho politiků se snaží využívat fenomén dnešní doby, sociální sítě. Mladší generace ze sociálních sítí čerpají víc než generace starší. Jsou tak vystaveni daleko agresivnější a méně regulované kampani, než starší generace skrze tradiční média. Chtějí jít s dobou a oslnit mladé, nezkušené voliče, kteří dusud nemusejí mít jasně ukotvený politický názor. Politici své kampaně často staví na základě trendy videí kolujících po internetu s cílem získat co nejvíce pozitivních ohlasů, a tak oslnit voliče.
Jedním z těchto politiků je Filip Turek, který svou kandidaturu pojal v souladu s výše řečeným. Jednoduše řečeno jeho kampaň stojí na tvaru jeho hlavy. Má specificky hranatý obličej – tedy hranatost. Když napíšete do Googlu hranatost, vyhledávač vám ukáže právě Turka. Turek je všude. Zdá se, že se jeho hranatý politický trend uchytil a na sociálních sítích zvládl nejobratněji oslovit mnoho mladých voličů. Často se před volbami začal objevovat ve videích různých influencerů, díky kterým se dostal více do povědomí voličů. Nedávno se objevil například i v pořadu o vaření. Na první pohled stupidní nápad pro zviditelnění se, ale Turek to zvládl dobře. V pořadu Petra Brunnera Levné vaření spolu s tímto youtuberem a dalšími hosty připravovali kebab z gothajského salámu. Vaření provázeli vtipným komentářem a třeba i hranatým okrajováním surovin. Jeho výstup, bez přehnaného prosazování politických názorů, udělal výborný dojem a získal pozitivní ohlasy. Nenásilně prosazoval svůj nadhled a postoj k mladým lidem. Když to srovnám s jinými politickými kampaněmi, které jsou typicky „boomerské“, tak to dělá opravdu dobře.
Už jen zbývá odpověď na otázku, jestli to opravdu dělá tak dobře, aby oslovil dostatek voličů, a aby získal dostatečný počet hlasů pro vstup do Evropského parlamentu. Nedávný vývoj podoby jeho mediálního obrazu, který jej zorbazuje jako sběratele předmětů s nacistickou tematikou a jeho příspěvky na sociálních sítích, které vyznívají značně nevhodně, z něj možná nakonec udělají kandidáta, nevhodného dokonce i pro alt-right politický subjekt. Uvidíme po volbách.