čt., 6. červen 2024 08:34

Filip Turek – nejhranatější kandidát voleb do Evropského parlamentu

Obrázková definice hrantosti dle Googlu. Turek má zkrátka dobré SEO Obrázková definice hrantosti dle Googlu. Turek má zkrátka dobré SEO Zdroj: Koláž redakce
Volby do Evropského parlamentu se blíží a s nimi přichází i kampaně kandidátů. Když se řekne politická kampaň, nikdy si nepředstavím nic dobrého. Přijde mi, že spíše než aby kampaně voliče lákaly, přimějí je volit někoho jiného. Přinejhorším je odradí k volbám vůbec přijít. Myslím ale, že kandidát Filip Turek tu svou zvládl docela dobře.

Mnoho politiků se snaží využívat fenomén dnešní doby, sociální sítě. Mladší generace ze sociálních sítí čerpají víc než generace starší. Jsou tak vystaveni daleko agresivnější a méně regulované kampani, než starší generace skrze tradiční média. Chtějí jít s dobou a oslnit mladé, nezkušené voliče, kteří dusud nemusejí mít jasně ukotvený politický názor. Politici své kampaně často staví na základě trendy videí kolujících po internetu s cílem získat co nejvíce pozitivních ohlasů, a tak oslnit voliče.

Jedním z těchto politiků je Filip Turek, který svou kandidaturu pojal v souladu s výše řečeným. Jednoduše řečeno jeho kampaň stojí na tvaru jeho hlavy. Má specificky hranatý obličej – tedy hranatost. Když napíšete do Googlu hranatost, vyhledávač vám ukáže právě Turka. Turek je všude. Zdá se, že se jeho hranatý politický trend uchytil a na sociálních sítích zvládl nejobratněji oslovit mnoho mladých voličů. Často se před volbami začal objevovat ve videích různých influencerů, díky kterým se dostal více do povědomí voličů. Nedávno se objevil například i v pořadu o vaření. Na první pohled stupidní nápad pro zviditelnění se, ale Turek to zvládl dobře. V pořadu Petra Brunnera Levné vaření spolu s tímto youtuberem a dalšími hosty připravovali kebab z gothajského salámu. Vaření provázeli vtipným komentářem a třeba i hranatým okrajováním surovin. Jeho výstup, bez přehnaného prosazování politických názorů, udělal výborný dojem a získal pozitivní ohlasy. Nenásilně prosazoval svůj nadhled a postoj k mladým lidem. Když to srovnám s jinými politickými kampaněmi, které jsou typicky „boomerské“, tak to dělá opravdu dobře.

Už jen zbývá odpověď na otázku, jestli to opravdu dělá tak dobře, aby oslovil dostatek voličů, a aby získal dostatečný počet hlasů pro vstup do Evropského parlamentu. Nedávný vývoj podoby jeho mediálního obrazu, který jej zorbazuje jako sběratele předmětů s nacistickou tematikou a jeho příspěvky na sociálních sítích, které vyznívají značně nevhodně, z něj možná nakonec udělají kandidáta, nevhodného dokonce i pro alt-right politický subjekt. Uvidíme po volbách.

Zobrazeno 549 krát
Naposledy upraveno: čt., 6. červen 2024 13:06
Pro psaní komentářů se přihlaste