st., 4. prosinec 2024 17:37

Gelveterra: Protože život je moc krátký na špatné kafe

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Zdroj: Gelveterra
Gelveterra je výběrová značka kávy pražená v Česku, kterou přinesly na trh dvě mladé ambiciózní ženy, Tereza Vodrážková a Gabriela Marková. Své nadšení pro kávu chtějí předat mezi ostatní s pomocí svých produktů. Snaží se překonat předsudky o mladých svou tvrdou a kvalitní prací a ukázat, že s vizí můžeme dokázat víc něž si myslíme. Jak vypadá jejich cesta za úspěchem?

Proč jste se rozhodly podnikat zrovna v gastro průmyslu, konkrétně vytvořit vlastní značku výběrové kávy?
Nebyla to náhoda, obě jsme naprosté milovnice kávy a vždy to pro nás bylo něco, co nám zlepšovalo nejen unavená rána. Měly jsme vizi vytvořit takovou kávu, která lidem bude zlepšovat jejich dny a vybere si u nás opravdu každý. Zároveň jsme chtěly vytvořit značku, která bude mít něco navíc, nějakou přidanou hodnotu, která lidi osloví. Stále proto pracujeme na dalším vylepšování a stavíme na osobním příběhu, který se za naší značkou ukrývá.

Jaké byly začátky vašeho podnikání?
Náročné. Hodně pádů a následných vzestupů, ale o tom začátky jsou. A právě to je to, co nás posouvá dál. Pouštěly jsme se totiž do něčeho, co pro nás bylo v mnoha oblastech nové. Nicméně si můžeme říct, že jsme si je užily, jelikož jsme si plnily náš velký sen.

Jaké byly reakce od okolí? Setkali jste se někdy s nějakou negativní?
Záleželo člověk od člověka. Někteří nevěřili, že dokážeme něco takového vůbec vytvořit a odrazovali nás od toho. Ale stále si myslíme, že tu byla větší část těch, kteří nás podpořili a i nadále podporují v tom, co děláme. Když teď někomu řekneme, že jsme si založily vlastní značku v devatenácti letech, ještě při střední škole, tak jsou reakce překvapené, ale vždy milé. A pozitivní výrazy lidí, kteří obdivují to, co děláme, jsou skvělé.

Co máte v plánu do budoucna?
Plánů máme v hlavě momentálně několik, ale snažíme se je realizovat postupně a dostávat naši značku na vyšší úroveň. Chce to obětovat spoustu času pro minimální zisk, abychom se dostaly tam, kam chceme. Ale věříme, že to stojí za to! V současné době pracujeme na rozšíření naší kávové nabídky. Především pak rozšíření naší značky do povědomí většího počtu lidí a zaměření se hlavně na naší cílovou skupinu. Taktéž jsou v plánu i nadstandardní služby pro tyto zákazníky, díky čemuž si budou moci užít ještě příjemnější zážitek.

Jak stíháte podnikání a studium zároveň?
Abychom pravdu řekly, je docela náročné to občas skloubit dohromady. Chce to mít dobré organizační schopnosti, aby se to dalo stíhat zároveň, jelikož obě k tomu ještě na částečný úvazek pracujeme. Není to ale nereálné a až se vše po začátcích ustálí, bude to fungovat mnohem lépe.

Zobrazeno 165 krát
Naposledy upraveno: čt., 5. prosinec 2024 13:18
Pro psaní komentářů se přihlaste