Genesis GV60 Magma
Genesis GV60 se již nějakou dobu objevuje na evropském trhu. Elektromobil s variantami výkonu 168 kW/234 kW/360 kW nejen že dostane nový facelift v roce 2026, ale také sportovní edici Magma, která dokáže jiným sportovním autům pořádně zavařit. Samotné Genesis tento model právem označuje jako vstup do sféry vysokého výkonu. Nové elektrické sportovní SUV nabídne v režimu BOOST výkon 478 kW (650 koní) a 790 Nm točivého momentu. „I v adrenalinových situacích Magma boří bariéry vysoce výkonné jízdy a řidiči poskytuje přesnost a kontrolu.“ říká Luc Donckerwolke, automobilový designér, kreativní ředitel Hyundai Motor Group a ředitel Genesis.
Maximální rychlost dokáže vytáhnout až na 264 km/h. Genesis uvádí, že GV60 Magma zvládne zrychlení 0–200 km/h za pouhých 10,9 vteřiny. Všechny modely řady Magma jsou typické svou křiklavou oranžovou barvou, která doplní sportovní vlastnosti i o nezaměnitelný vzhled. Dynamický, zároveň elegantní projev podpoří snížení celé nápravy oproti základnímu modelu o 20 mm, prémiové 21palcové disky, tmavé tónování skel a aerokit se zadním spoilerem. GV60 Magma by mělo být uvedeno na korejský trh začátkem příštího roku, poté do vybraných zemí Evropy.
Genesis Magma GT
Prozatím se jedná pouze o koncept, který ovšem má závodní ambice a předpoklady pro konkurenci automobilek typu Porsche nebo Ferrari. Genesis do budoucna chce závodit v kategorii GT3, tento prototyp má sloužit jako homologační základ pro závodní speciál. Prozatím má osmiválcový motor s dvojitým turbem, technické specifikace si v Genesis nechávají pro sebe. Podobně jako u GV60 Magma nechybí specifická oranžová barva, zatmavení skel a agresivní design bez ostrých hran. Přestože má Magma GT závodní ambice, Genesis plánuje udělat sériovou výrobu pro nejméně 250 zájemců. Mělo by se tak podle plánu stát na přelomu roku 2027 a 2028.
Značka Genesis představila i jeden plánovaný hypersport, GMR-001, který staví přímo pro potřeby závodu Le Mans. Jedná se o hybridní vůz s oturbeným motorem V8 a kombinovaným výkonem 698 koní, s celkovou váhou minimálně 1030 kg, podle daných norem Le Mans.
Genesis G90 Wingback
Představen byl ještě jeden šťavnatý kousek, G90 Wingback. Aerodynamické a elegantní tělo, mnoho místa v interiéru, přímá konkurence Mercedesu třídy S. V Evropě velmi oblíbená auta „wagons“, velmi nízké kombíky, praktické a výkonné. A tady toho výkonu bude opravdu na rozdávání. Verze sedan bude mít 3,5 litrový motor V6, který nabídne 279 kW a 530 Nm točivého momentu, verze „wagon“ ten stejný motor s elektrickým superchargerem navíc, celkový výkon bude 305 kW. Model Wingback přichází po dalších dvou modelech na platformě již existujícího modelu G90 zveřejněných již dříve tento rok – dvoudvéřové X Gran Convertible a X Gran Coupe.
Genesis do toho poslední dobou opravdu šlape, předvádí zajímavá auta a evropským automobilkám posílá vykřičník. A co Vy? Vybrali byste si?

Jan Bílek