Žena na obrázku zvládá hned tři funkce najednou – domácnost, dítě, práci. Něco, nebo možná spíš někdo, na špatně zvoleném obrázku z fotobanky, chybí. Minimálně když se na tradiční rodinu podíváme z pohledu lidovců. Takže se ptám, kde je otec? Protože matka samoživitelka? To je skandál! Nebo snad ne?
Každá akce má svou reakci
„My lidovci hrajeme v marketingu dlouhodobě druhou ligu,“ začíná obhajobné video na Instagramu náměstka ministra zdravotnictví za KDÚ-ČSL Václava Pláteníka. A to má pan náměstek pravdu, na tom se shodneme asi všichni. Úmysl byl hezký, pochválit se za rodičovský program. A provedení pokulhává. A ta druhá liga je ještě dost optimistická, klidně bych zkusila znovu okresí přebor. No jo, ne nadarmo se říká, že samochvála smrdí.
A co na tenhle povedený kousek říká veřejnost? Táhne za jeden provaz. Teda do té doby, než marketingovému týmu došlo, že příspěvek není nejpovedenějším dílem a do dvou dnů jej smazali ze všech sociálních sítí. To by ale nebyl český internet, aby z toho neudělal vlastní bizár. Na X-ku se vyjádřili novináři i opoziční politici.
zdroj: Instagram/@kducls/screenshot 4.3.2024
zdroj: Instagram/@kducls/screenshot 4.3.2024
Na detailech záleží
Vtip dobrý, ale lidovci, vzhledem k jejich klesající volební preferenci nemají na vtipy prostor. Potvrzují pouze stereotypy o sobě samých a to, že je to zastaralá konzervativní strana, která má na západ bohužel daleko. Slibem nezarmoutíš. Strana si protiřečí a na detaily rozhodně nedbá.
Ilustrační obrázek z fotobanky má vícero podob. Možná se stala chyba v komunikaci a tento výběr vznikl rozpočítáním na ententýky dva špalíky a prostě padl Černý Petr. Popisek příspěvku zní docela slibně, v něm se čtenář dozví, že KDÚ-ČSL podporuje zkrácené úvazky a dětské skupiny. Lidovci ale zapomněli, že na sociálních sítích se lidé koukají na obrázky a ne na popisky.
Nejdůležitější je #NaStraněRodičů a to i na straně pracující matky samoživitelky, která je výbornou kuchařkou a zvládá fulltime, rodinu i domácnost zároveň.