Proto se majitel firmy Olomoucká kina, Jan Koukal, rozhodl s tím něco dělat. S podporou statutárního města Olomouc a Pastiche Filmz odstartoval kampaň Zachraňme Metropol!, ve které se snaží přivést diváky zpět ke klasickému kinu. Kvůli otevření komplexu multikin v obchodním centru Olomouc City v roce 2004 totiž návštěvnost klasických olomouckých kin klesla o tři čtvrtiny. Z tehdejších tří fungujících kin Central, Lípa a Metropol musely být dvě zavřeny a Metropol k tomu nemá daleko. Jedním z důvodů, proč Olomoučané raději využijí multikino, je zpoždění premiér filmů. Ty se totiž přednostně posílají právě do multikin a do klasických kin dorazí i s měsíčním zpožděním. Přitom návštěva klasického kina přináší stejné, ne-li lepší zážitky. Když pomineme cenu, která je i o 50 Kč nižší, Metropol nepůsobí stísněným dojmem. Na rozdíl od multikin se totiž nemusí šetřit místem, proto není problém usadit do sálu 300 lidí. Co se týká divácké kvality, laické oko nepozná zvukový ani obrazový rozdíl. Navíc nespornou výhodou je i občanská dostupnost, protože Metropol je přímo v centru.
I když do Metropole přichází filmy později, stále se využívá k nejrůznějším výchovným pořadům pro školy a také je k dispozici festivalům. Například festival Jeden Svět, který se koná každoročně, prostory Metropolu využívá k promítání dokumentárních filmů, školy si zase nechávají promítat klasické filmy dle literárních předloh a považují to za výhodu – děti nečtou, a aby se o klasickém díle něco dozvěděly, musí jej vidět zfilmované. A tím se dostáváme k dnešní generaci. Jakmile něco není „IN“, teenageři tím opovrhují. A klasické kino je očividně „OUT“. Snad i tohle je jedním z důvodů, proč se majitel Metropolu rozhodl propagovat kampaň Zachraňme Metropol i na populární sociální síti Facebooku. Skupina se stejným názvem již má skoro 1500 členů, postupně přibývají další a videa na Youtube mají okolo 500 shlédnutí. A aby celé to snažení k něčemu bylo, rozhodli se tvůrci promítat klasické české filmy v Smetanových sadech zdarma. My, fanoušci klasických kin, musíme jen doufat, že autoři nápadu uspějí a Metropol si zachová svou podobu.