Minulá sezóna znamenala pro Ferrari návrat mezi špičku po dvou horších sezónách. Ale minulá sezóna nebyla taktéž úplně dokonalá. Začátek roku jim vyšel, kdy z tří závodů dva vyhráli. Po takto nadějném vstupu do sezóny se jim nepovedlo udržet krok s Red Bullem. Na závěr sezóny to vypadalo, že je ještě předběhne Mercedes, ale naštěstí pro celou Itálii Ferrari ustrážilo alespoň druhou příčku. Ročník 2022 stáj se vzpínajícím se koněm ve znaku zakončila čtyřmi vítězstvími a ziskem 554 bodů, na Red Bull ztratili 205 bodů. Vstup do nové sezóny se Ferrari taktéž moc nepovedl, kdy získalo zatím 46 bodů. Podívejme se na důvody, proč nastal propad u Ferrari.
Změna šéfa týmu
V prosinci minulého roku došlo ke změně šéfa Ferrari, když Mattia Binotto podal výpověď. Spíše k tomu byl ale dotlačen a zahrálo se to diplomaticky pro média. Ukončil tak své 28leté účinkování ve Ferrari. U kormidla jej nahradil Frederic Vasseur, který přišel z Alfy Romeo. Toho čekal nelehký úkol převzít tým, který od roku 2007 čeká na jezdecký titul mistra světa a od 2008 titul z Poháru konstruktérů. Zároveň je ale každoročně pasován do role favorita, a nový šéf musí udělat změny po letech neúspěchu. Vasseurův rukopis nebude ale vidět hned, protože ve Formuli 1 jsou změny vidět až po pár letech. Přesněji se uvádí dva až tři roky. Je to dlouhodobý proces, který funguje na pětiletkách. Vasseur už začal jednat a přesunul šéfa stratégů Iňakiho Ruedu, jenž byl po právu kritizován, do továrny v Maranellu a nahradil ho Ravin Jain. Také odchází šéf aerodynamiky David Sanchez, jehož náhrada není známa. Vasseura jednoznačně čeká nejtěžší práce ve Formuli 1 a to dostat Ferrari zpět na vrchol, kdy musí čelit náročnému italskému tisku a italským fanouškům, protože Ferrari je bráno jako národní tým Itálie. Výhodou pro Vasseura může být vynikající vztah s Charlesem Leclercem, který je brán jako ten, který doveze titul do Maranella. Do karet mu ale nehraje to, že většina týmu sídlí ve Velké Británii a bude velice těžké přetáhnout personál z jiných týmů do Itálie.
Koncept monopostu
Ferrari nehraje do karet koncept, kterého se při změně pravidel v roce 2022 chytili. Začátky vypadaly nadějně, ale nyní se ukazuje, že tato volba byla spíše krátkodobá, protože koncept je už nyní na konci evoluce. Ferrari tedy nezbývá nic jiného než začít kopírovat Red Bull, který se trefil do černého se svým návrhem a se svým géniem Adrienem Neweym. To už bylo vidět ke konci minulé sezóny, protože Ferrari oproti ostatním soupeřům nepřinášelo na monopost novinky.
Spolehlivost
Už minulý rok se Ferrari trápilo s problémy se spolehlivostí materiálu. Kvůli tomu museli snížit výkon motorů, aby jim vůbec vydržely. Přes zimu přicházely pro fanoušky radostné zprávy, že se inženýrům povedlo tyto problémy vyřešit a budou moci využít svůj motor naplno. Z dat jsme se dozvěděli, že motor je ve startovním poli nejvýkonnější, ale problémy jej trápí i tuto sezónu. Hned v prvním závodě Leclerc odstoupil a do druhého závodu šel s penalizací 10 míst, když překročil limit baterií (na sezónu jsou povoleny 2 baterie). V tomto ročníku vůbec není vidět výhoda motoru, protože Ferrari vůbec nestíhá tempu Red Bullu a místo toho soupeří s Aston Martinem a Mercedesem.
Závodní tempo
Ferrari minulý rok vynikalo rychlostí na jedno kolo, ale kámen úrazu nastal v neděli, kdy během závodu zaostávali za Red Bullem. V této sezóně se ve Ferrari snažili zlepšit závodní tempo, ale nedopadlo to evidentně dle představ. Ferrari nevyniká v rychlosti na jedno kolo a ani v závodním tempu to není žádná hitparáda, kvůli vysoké degradaci zadních pneumatik. Tento problém je trápí už nějakou dobu a stále ho nedokázali vyřešit. V Austrálii se začalo blýskat na lepší časy, protože závodní tempo Carlose Sainze už vypadalo nadějně a většinu závodu dokázal držel krok s monoposty před ním.
Smůla
Může to znít jako klišé, ale Ferrari nemá štěstí na své straně. I přes zlepšení strategie a zastávek v boxech, které bývaly kryptonitem italské stáje. Při posledním závodě v Austrálii hned v prvním kole Leclerc odstoupil po kontaktu s Lancem Strollem, když se tlačil z vnějšku. I jeho kolegovi Sainzovi a celému Ferrari nepřálo štěstí, když při odstoupení Alexe Albona, byl na trať vyslán Safety Car. Sainz zajel do boxu, ale hned poté byla vyvěšena červená vlajka, ztratil tak pozici na trati a propadl se na konec pole.