Byli jste zvyklí na svoje standardy, na jeden přestup při cestě domů přes celou republiku, návaznost osobáků s rychlíky a pravidelná zpoždění? Tento komfort končí. Ještě než to dočtete, běžte si raději zkontrolovat, jestli váš spoj také „neabgrejdovali“, abyste se do těch svých Kotěhůlek dostali alespoň na Vánoce.
Dnešním dnem končí stávající jízdní řád a nahradí ho nový, lepší? Možná ano možná ne, kdo ví. Kdybychom si uměli odpovědět na takovéto otázky, o čem by pak ten svět byl a hlavně, o čem bychom psali? Beze změn není žádná sranda. Každopádně se nejedná jen o změny řádů a dopravců. Zmatek nastane i v provozu a obsluze pokladen. Hold jak zpívá Michal Hrůza: „Někdy je to tak a nezmůžeš s tím nic, můžeš se jen smát ze svých plných plic.“ Tohle je hrůza, ale spíš k pláči, hlavně když zrušili náš velice oblíbený, takzvaný "rychlík Bezděz". (viz. Obrázek). Z jedné přímé dvouhodinové kochací cesty se tak najednou stává asi čtyřhodinová, se dvěma přestupy v nezajímavých, středočeských, průmyslových městech.
Na druhou stranu budou některé frekventované tratě posíleny. Na častější a efektivnější cestování se můžou těšit na Zlínsku nebo cestující z Prahy do Brna. České dráhy podpoří hlavní trasy, ale v regionální dopravě se o prvenství poperou se soukromníky. Takže nakonec bude i náš "rychlík Bezděz" nahrazen, konkrétně společností Arriva. Mohlo by tam být alespoň teplo nebo chladněji, však znáte ČD.
Závěrem, jede jede mašinka, nekouří se jí z komínka, protože je to neekologické, jede jede do dáli, veze samý ospalý. Ospalý studenty, co jedou v lednu na zkoušku s tím, že se to naučí ve vlaku, vstali kvůli tomu obzvlášť brzy, aby se tam vůbec dostali včas. Jenže ono nic, museli tisíckrát a jednou přestupovat. To si člověk ani nestihne sundat všechny ty zimní svršky a už zase leze ven z vlaku.