Se začátkem nového roku bylo asi nejvtipnější sledovat většinu lidí čekající na jakýkoliv spoj a poslouchat u toho jejich nadávky. Pochopil bych drobné změny na určitých trasách, které samozřejmě potřeba byly. Ale to, co přišlo mi zkrátka hlava nebere. Drtivá většina spojů se absolutně změnila nebo se celkově zrušila a nahradily ji jiné spoje, který jezdí v úplně jinou dobu. Ve finále nikdo nepomyslel ani na to, že spousta lidí potřebuje také ještě přestoupit. A jet 30km po kraji s jedním přestupem skoro dvě hodiny jen proto, že na přestup musíte hodinu čekat, je nepochopitelné.
Změny na sebe nenechaly dlouho čekat. Už po týdnu musel odstoupit ředitel koordinace dopravního systému Olomouckého kraje Jaroslav Tomík. Hlavní důvodem byl nespočet stížností během jednoho týdne na nefunkčnost systému a jízdních řádů.
IDSOK ohlásil, že udělá vše proto, aby se veškeré problémy odstranily, a podle toho spoje upraví. Výsledek? První změny přišly na konci ledna a situace k moc větší spokojenosti nevedla. Takže o tři týdny později pokus číslo 2. Po dvou týdnech přišel pokus číslo 3 na určitých trasách. Poté byly ještě další dvě úpravy a myslím si, že rozhodně ne poslední.
Místo jednoduchého ponechání starého jízdní řádu a upravení jen těch nejproblémovějších a nejdiskutovanějších spojů je zřejmě daleko lepší všechno překopat a stále v tom pokračovat, až už se v tom nevyznají ani ti, kteří tyto řády vymysleli. Takovým stylem dopravní podniky opravdu nenalákají více cestujících, ba naopak jich akorát spoustu ztrácí.