st., 21. březen 2018 18:58

Recenze: Counterpart sází na dvojroli J. K. Simmonse

Oficiální plakát Oficiální plakát Zdroj: imdb.com
Rok 2018 přinesl mnoho seriálových novinek. Jednou z nejzajímavějších vlaštovek je bezpochyby seriál stanice Starz Counterpart, který mixuje prvky sci-fi a špionážního thrilleru způsobem, který nelze jinak než vynachválit.

V pilotu se setkáváme s již na první pohled uťáplým neprůbojným úředníčkem – Howardem Silkem (J. K. Simmons). Howard pracuje na úřadu OSN v Berlíně třicet let na stejném místě a co hůře, ani neví, co jeho agentura vlastně dělá. Jeho žena Emily, kterou nade vše miluje navíc leží v kómatu v nemocnici po autonehodě. Zrovna, když je jeho žádost o povýšení znovu nevybíravým způsobem odmítnuta, dorazí neočekávaná návštěva, která chce mluvit jen s ním. Návštěvníkem je Howardův dvojník z alternativní reality, která se od té naší oddělila během studené války. A tak Howard konečně zjistí, že v budově, kde léta pracuje, se nachází přechod do jiné dimenze. Následně je vtažen do víru vyšetřování nájemné vražedkyně zabíjející lidi na na naší straně a do světa lží a nebezpečí…

Howardův dvojník má naprosto odlišný charakter, jsou jako voda a oheň. Na rozdíl od Howarda č. 1 během třiceti let stoupal na své pozici a stal se z něj protřelý drsný agent bez špetky citu, který se chová arogantně ke všem okolo sebe. Tito dva Howardové ukazují, že každý máme v sobě to dobré i špatné, a je jen na nás, jakou cestu si zvolíme. Oba se samozřejmě navzájem nesnáší. Howard 1 vyčítá svému protipólu bezohlednost, zatímco Howard 2 pohrdá naivitou a nudností svého protějšku.

Kvalitní herci i scénář

J. K. Simmons v roli Howardů předvádí svůj brilantní herecký talent. Při sledování totiž získáte dojem, že se skutečně jedná o dvě osoby. Věříte mu jak šedou myšku, tak drsňáka a dokonce jen z pouhého záběru na výraz tváře, gestikulaci a způsob chůze lze identifikovat, o kterého Howarda se jedná. Obzvláště společné scény, kde Howardové zuřivě diskutují, jsou protkané neskutečným nábojem a jistě každého diváka přikovají k obrazovce.

Simmonsovi zdatně sekundují i ostatní skvělí herci - Olivia Williams v roli Howardovy manželky, Harry Lloyd, Ulrich Thomsen nebo Nazanin Boniadi.

Kromě kvalitních hereckých výkonů se Counterpart opírá i o detailně promyšlený scénář. Neprozrazuje všechna svá tajemství najednou, ale jednotlivé dílky skládačky porcuje postupně a s dostatečným odstupem. Výsledkem jsou bravurně vygradované pointy, plno nečekaných zvratů a napínavá atmosféra. Každého diváka tedy bude hnát ke sledování mimo parádní vizuální podívané příliv palčivých otázek, které mu nedají spát.

Zobrazeno 1979 krát
Naposledy upraveno: čt., 22. březen 2018 16:40