pá., 16. listopad 2018 15:02

RECENZE: Grindelwaldovy zločiny jsou jen slabý odvar prvního dílu Fantastických zvířat

Fantastická zvířata Fantastická zvířata Zdroj: film.moviezone.cz
Na druhý díl Fantastických zvířat (Grindelwaldovy zločiny) všichni čekali s velkým nadšením. První díl byl přímo fenomenální a totéž všichni chtěli i od jeho pokračování. To, co fanoušci očekávali, se však příliš nesplnilo.

Zatímco v jedničce všichni mohli vidět po celou dobu filmu nějakou akci, dvojka se zvrhla na předlouhé vysvětlování a spojování detailů do jedné velké skládačky. Tohle nekonečné vysvětlování nakonec diváka úplně utahalo. Na druhou stranu, ke konci přece jenom diváci mohou vidět sílu kouzelníků, kteří se snaží zachránit město. A je fakt, že tento záběr byl opravdu impozantní.

Čeho se ale určitě fanoušci dočkají, je skvělý herecký výkon jak Johnnyho Deppa, tak Eddieho Redmayna. Johnny Depp, který si v Grindelwaldových zločinech zahrál krutého Grindelwalda, ukázal svůj nejlepší výkon za posledních pár let, a to především v závěru filmu. Eddie Redmayne, který hrál Newta Scamandra, byl zase jako v předchozím díle svým způsobem ten zvláštní kouzelník s oblibou milovat všechny netvory. A když se zamyslíte nad samotným charakterem Newtovy postavy, určitě usoudíte, že zahrát takového podivína je opravdu výkon.

Hudba jako dokonalý detail

Hudbu k filmu vytvářel stejný skladatel jako u předchozího dílu, a to James Newton Howard. Hudba je do filmu tak skvěle zasazena, že po jeho zhlédnutí si divák ani nevšimne, že se tu nějaká hudba objevila a to je zaručená známka skvělé kompozice.
Naopak na škodu byl občasný záběr kamery, který vypadal jako by ho točila osmdesátiletá babička. V některých úsecích se kamera třásla, jako když se člověku klepe ruka. Samozřejmě to byl záměr, ale bez toho třasu by to bylo opravdu lepší.

Akce nebyla, pokračování bude

I když děj byl spíše o jednotlivých postavách a jejich osudech než o samotné akci ve filmu, i tak se milovník kouzelnického světa do filmu zcela zabere. Dozví se totiž hodně detailů ze světa, který postupně bude navazovat na Harryho Pottera, a který už několik let předkládá Rowlingová. Hlavní zápletkou je hledání rodinného původu, a pokud vám nevadí, že tentokrát neuvidíte moc akce, určitě doporučuji na tento film zajít. Fantastická zvířata mají mít totiž celkem pět dílů a v dalších dílech se akce diváci určitě dočkají.

I průměr může potěšit

Po informativní stránce byl snímek perfektní, proto aby ale uspokojil diváka jako takového, byl pouze průměrný. Možná jeho průměrnost tkví ve velkém očekávání z toho, že bude tak skvělý. Možná byl tento film dopředu nadhodnocený, a právě proto po jeho zhlédnutí přišlo mírné zklamání.

Zobrazeno 1656 krát
Naposledy upraveno: ne., 18. listopad 2018 19:47