ne., 12. květen 2019 00:03

Recenze: Mortal Kombat 11 pokračuje v krvavé tradici

Postava ze hry: Scorpion Postava ze hry: Scorpion Zdroj: NetherRealm studios
Mortal Kombat 11 je již jedenáctý díl z řady, jak napovídá jeho označení, a už třetí v režii NetherRealm studios. To se zabývá vývojem tohoto typu bojových her a jde jim to úžasně. Série je známá především pro svou brutalitu. Ve hře je zcela běžné, že někomu useknete hlavu nebo mu urvete všechny části končetin, což je pro hráče neocenitelnou vlastností a zřejmě proto je Mortal Kombat nejoblíbenějším titulem tohoto žánru.

Minulý díl v poslední scéně poodhalil, jakou cestou se bude dále serie ubírat, a to temnou cestou k destrukci. Příběh je bezesporu srdcem hry, které bije jako švýcarské hodinky. I když chvíli potrvá než si zvyknete na nový systém. Děj plynule navazuje na desítku a pomalu odhaluje kousky skládačky. Ačkoliv je od počátku zjevné, že dobro vyhraje, tak způsoby, jakým děj postupuje jsou leckdy neočekáváné a nepředvídatelné. Ve výsledku může zakončení příběhu tohoto dílu ovlivnit vše, co všechny předešlé hry budovaly, na to nám ale odpoví až Mortal Kombat 12.

Graficky bych jedenáctku zařadil mezi slabší po tom, co Mortal Kombat X nasadilo laťku velmi vysoko, tedy pokud se jedná o souboj. Design prostředí i postav je méně reálný a působí příliš uhlazeně. Na druhou stranu to umožňuje odstranit rozdíl mezi filmečky a souboji. I přesto, že krev v minulém díle působila reálněji, tak samotné scény s ní jsou i zde dechberoucí. Příjemné překvapení nastává v kryptě, kde oproti minulému dílu máte zpracovanou i vaši postavu.

Ovládání podstoupilo velkou změnu. Nejen že vám přibylo na obrazovce několik ukazatelů, ale i hra vyžaduje rychlejší reakce. Jak je klasické u her od NetherRealm studios, obtížnosti jsou poměrně nevyrovnané a na normální obtížnost si to ve hře krájíte jako nůž máslo, ale o stupeň vyšší obtížnost krájí spíše vás. Oproti desítce vám zde bude chybět možnost ovládat předrendrované cutscény tím, že ve správný čas stisknete správné tlačítko.

Velmi oblíbenou a současně nesnášenou částí je multiplayer, který hrají buď nováčci nebo už otřelí hráči minulých dílů, kteří vás budou mít misto boxovacího pytle a odradí vás od dalšího pokusu. Pokud ne, tak pravděpodobně máte sebedestruktivní sklony a multiplayer je přesně pro vás.

Jako celek je hra na stejné úrovni jako ta předchozí, ačkoliv se hned po vydání potýkala s drobnými technickými problémy. Znalost předešlých her není nutná i když se tím ochuzujete o velkou část příběhu (některé zlatonky bez něj prostě nemáte šanci pochytit i kdyby jste byli Harry Potter). A i přesto, že příběh je krátký a kromě soubojů nebo procházení krypty zde není co dělat, bez problémů u hry strávit mnoho dní.

Hodnocení 80%

Zobrazeno 1840 krát
Naposledy upraveno: po., 13. květen 2019 09:59