so., 18. březen 2023 16:15

Recenze: Stačí sedm manželů na úspěšný bestseller?

Kniha v originále Kniha v originále Zdroj: Adéla Maixnerová
Seven Husbands of Evelyn Hugo je román americké spisovatelky Taylor Jenkins Reid. Kniha je na trhu již od roku 2017, avšak do širšího povědomí veřejnosti se dostala až v posledních letech, a to díky sociálním sítím Tiktoku a Instagramu. V současné době byla nově přeložena do češtiny, a tak dobývá i česká knihkupectví. Adam Pýcha, marketingový ředitel společnosti Knihy Dobrovského, dokonce na svém Tiktoku označil knihu za potenciálně nejlepší, kterou v životě budete číst.

Reid v románu střídá pohledy Monique Grant, mladé začínající novinářky, která dostává unikátní možnost sepsat životní příběh hollywoodské hvězdy Evelyn Hugo a samotné Evelyn, vyprávějící svou minulost. Ta čtenáře v průběhu románu seznámí s trnitými začátky v showbyznysu, s dlouhou a náročnou cestou k ocenění Oscara, všemi svými manžely a v neposlední řadě také se svou životní láskou, herečkou Celií St. James. Druhý pohled, ukazující příběh Monique, se objevoval poměrně zřídka a moc informací nepřinesl, ale zároveň v rámci knihy nebyl tolik relevantní a působil na mě téměř nudně. Přesto je však klíčový v odhalení, proč si Evelyn ke zpracování svého vyprávění vybrala právě neznámou Monique, když je jasné, že její kariéra po spolupráci se známou hollywoodskou hvězdou vystřelí až do nebes.

Vypravování samotné herečky bylo poutavé, hořkosladké a s každým novým manželem přicházel další malý šok, i když člověk už od začátku knihy vlastně ví, že jich bude sedm. Rozhodně nebylo těžké nechat se pohltit dějem knihy a zároveň ocenit velmi dobře propracované postavy, kde nejvýraznější byla hlavní hrdinka, která se velmi dobře prala s nepřízní osudu, ale k srdci mi velmi přirostli také Harry, Evelynin nejlepší přítel a pátý manžel, navzdory všem okolnostem zůstávající Evelyn věrný až do samého konce, a Celie, kdy není těžké pochopit, proč Evelyninou životní láskou byla právě ona.

Lehce mě zklamal konec, vyřeší se hlavní zápletka a je odhaleno, proč Evelyn toužila spolupracovat s Monique. Ačkoliv mě samotný důvod šokoval a zdaleka neodpovídal žádné mé teorii, které jsem od začátku měla, chvíle, kdy byl prozrazen, nebyla vybraná správně. Chyběl tomu nějaký ten „wow efekt“. Možná to bylo i z toho důvodu, že Monique pro mě byla poměrně nevýrazná postava a všechno světlo reflektorů si pro sebe doslova ukradla Evelyn. I s ohledem na tuto skutečnosti si dle mého kniha zaslouží pozornost, jaké se jí nyní dostává, Reid dle mého odvedla skvělou práci, co se týče popisu hollywoodských miláčků a jejich životů za oponou, a jsem velmi zvědavá, jak s příběhem poradí Netflix. Ten totiž přislíbil filmové zpracování již v březnu minulého roku.

Zobrazeno 613 krát
Naposledy upraveno: po., 20. březen 2023 10:48