Tentokrát se ale s Edou a Lorrine v podání Veri Farmigi a Patricka Wilsona nesetkáme, a to je možný kámen úrazu. Sestra totiž možná celosvětově vydělala nejvíce peněz z celé série, ale o žádný hororový, natož filmový zážitek se bohužel nejedná. Trailer byl naprosto dechberoucí a marketingově byl film představen také dobře, kde se tedy stala chyba?
Výběrem lokace to určitě nebylo, hned od začátku se totiž ocitáme v gotickém hradu v Rumunsku, což je samozřejmě vždy lepší než nějaký průměrný americký rodinný dům na předměstí se záhadnou historií, to už je totiž trochu okoukané. A s vybranou časovou linií tvůrci také nešlápli vedle, 50. léta 20. století dávají filmu velkou naději. Přidáme k tomu vážnou hudbu a máme perfektní hororovou atmosféru.
S postavami to už ale začíná jít z kopce, máme zde kněze, řádovou sestru a farmáře. Bohužel ani s jednou z těchto postav se divák nemůže sžít. Nemá jak si k ní vytvořit citový vztah, protože jsou nám předhozeny nějaké charaktery na začátku filmu a dále se už vůbec nevyvíjejí. A aby v tom nechyběl nádech Ameriky, můžeme na plátně během filmu vidět, jak si řádová sestra a farmář k sobě budují citový vztah, který však do konce filmu nenabere větší obrátky než vzájemné pohledy plné hraných emocí.
A dál už to je jenom horší a horší. Strašidlo jménem Valak si chodí po hradě v noční košili, podle produkce v sesterském hábitu, a v celém filmu je na něj kamera namířena maximálně tak pětkrát. Jeho strašení? Velice primitivní a předvídatelné, pořádná lekačka je tam asi tak jedna.
Celý děj filmu je také velice nezáživný, během 30 minut se všechny postavy ocitají na hradě a až do konce promítání se na něm bezhlavě potloukají. V závěru jedna z postav vysvětlí celou záhadu během tří minut a může se jít na chytání démona.
A vrcholná scéna? Zpomalený záběr super ale pro smích, trošku mi to připomnělo absurdní film, a jeho ještě absurdnější záběry tohoto léta The Meg s hvězdným Jasonem Stathamem.
Závěrem ale ocením herecké schopnosti Taissi Farmigi, filmové jeptišky. Ty totiž zachraňovaly celý film. A také poslední předkreditová scéna, ta totiž naháněla husí kůži a propojila nám celý film se sérií V zajetí démonů.
Třešničkou na dortu je zjištění, že za scénářem stojí Gary Dauberman, toto jméno stojí i pod scénářem druhé filmové části To, tak se pojďme modlit ať dostane během roku tento pán aspoň trochu rozumu a nebo ho vymění za někoho jiného.