po., 8. říjen 2018 19:50

Slide Czech aneb atrakce z USA baví Česko

Na akcích Slide Czech se baví především mladé děti Na akcích Slide Czech se baví především mladé děti Zdroj: Richard Müller
Sklouznout se tři sta metrů po obvykle frekventované části centra města? Něco takového si už může každý vyzkoušet i v Česku během letních měsíců v rámci turné Slide Czech, které je inspirováno obřími nafukovacími skluzavkami ze Spojených států amerických a Austrálie. Třetím rokem baví republiku touto nevšední akcí mladý královehradecký podnikatel Sanny Muharem a jeho tým ze společnosti Profesmedia.

Horké tropické dny, taneční hudba, plno vody a typické letní drinky. Tak nějak si lze představit obvyklou zastávku turné Slide Czech. V letošním roce uzavřeli pořadatelé už třetí ročník a velice intenzivně pracují na tom dalším. „Není to jen tak postavit a nafouknout téměř tři sta metrů skluzavky uprostřed města a zajistit dostatečný přísun vody a elektřiny,“ prozrazuje třiadvacetiletý Sanny Muharem, jenž je zakladatelem a jednatelem společnosti Profesmedia, která má pořádání celého turné na svědomí.

Obvykle si pořadatelé vybírají dlouhé ulice s dostatečném sklonem a co nejblíže centru. V brzkých ranních hodinách začíná stavba. „Asi nejtěžším úkolem je dostat na své místo všechny části skluzavky, kdy každá ze všech sedmi částí váží přes dvě stě kilo,“ přibližuje Sanny Muharem. Po šesti hodinách příprav následuje stejně dlouhý prostor pro samotnou zábavu.

Mediálním partnerem akce je populární rádio Evropa 2, tudíž o hudební reprodukci není nouze. Neodmyslitelně ke klouzání patří i dobré jídlo a pití. O přísun tekutin se stará firma olympijské legendy Dominika Haška SMARTY Drink. I samotný slavný hokejový brankář na většině zastávek turné potěšil návštěvníky svou přítomností.

Celorepublikový dosah i vize zahraničí

Skluzavka procestovala už téměř všechny kouty republiky. Karlovy Vary, Valašské Meziříčí, Liberec nebo Brno. To je jen malý výčet měst, které dohromady naloží pořadatelům desítky tisíc kilometrů. Jejich myšlenky už směřují k našim sousedům. „Určitě se snažíme o to, abychom se v brzké budoucnosti podívali například do Německa, Rakouska nebo na Slovensko. Neznamená to ale, že na Česko zanevřeme, právě naopak. Každým rokem máme rostoucí tendenci a nehodláme to měnit,“ ujišťuje mladý jednatel společnosti.

Neekologické plýtvání vody?

Organizátoři pravidelně čelí menším útokům na spotřebu vody, především v období sucha, které je v posledních letech pro léto typické. Ve skutečnosti se nejedná o větší spotřebu, než je napuštění jednoho menšího rodinného bazénu. Po celou dobu pak voda cirkuluje pomocí čerpadel.

Voda se navíc podle webu pořadatelské agentury vždy použije na zavlažení městské zeleně. „Občas se nějaké kritické hlasy objeví, a my rádi každému vysvětlíme, že nepůsobíme žádnou ekologickou katastrofu,“ dodává Matěj Jankovský, který už od prvopočátku projektu zastává funkci technického vedoucího.

Před celým pořádajícím týmem je v pořadí čtvrté turné, které odstartuje v červnu 2019. O místech konání budou moci rozhodnout v hlasování na sociálních sítích sami účastníci. Anketu pořadatel spustí pravděpodobně na začátku zimy.

Zobrazeno 1466 krát
Naposledy upraveno: po., 15. říjen 2018 11:16
Pro psaní komentářů se přihlaste