Interlagos v režii jednoho pilota
Víkend v Brazílii potvrdil vracející se formu Landa Norrise z McLarenu, který ke konci sezony sbírá cenné body v boji o titul. V Brazílii se mu podařilo vyhrát co mohl: trénink, sprintovou kvalifikaci, sprint, kvalifikaci na hlavní závod i hlavní závod. A navýšil tak svoje vedení v boji o titul před týmovým kolegou Oskarem Piastrim který ztrácí 24 bodů.
Veškeré drama se však odehrálo za vedoucím pilotem, Max Verstappen (Red Bull) po problémech v kvalifikaci startoval až z boxové uličky, ale dokázal předvést působivý comeback a probojoval se až na pódium, kde skončil třetí. V posledních kolech jeho tlaku dokázal odolat jeden z nováčků této sezóny Andrea Kimi Antonelli (Mercedes), který dosáhl svého kariérního maxima na druhém místě.
Naopak víkend k zapomenutí si prožili jezdci Ferrari, kdy Charlese Leclerc doplatil na souboj mezi Piastrim a Antonellim a závod nedokončil. V problémech na startu se ocitl Lewis Hamilton, který si v soubojích poškodil podlahu monopostu a taktéž musel ze závodu odstoupit.
Další pilot, který na tento víkend nebude mít nejlepší vzpomínky je domácí pilot Gabriel Bortoleto. Ten si v Brazílii prožil hororovou velkou cenu, kde měl dvě nehody a domácí fanouškové ho na trati skoro neviděli.
Las Vegas: závod nebo show
Už příští týden však vypuknou poslední tři závody této sezóny. Jako první se podíváme do Las Vegas. Trať, která vede kolem ikonických kasin, má parametry super rychlého městského okruhu kde se průměrná rychlost blíží Monze (chrám rychlosti). Klíčové faktory jsou však jinde:
1. Chlad – Noční závod přináší extrémně nízké teploty, což dělá řízení pneumatik neuvěřitelně obtížné. Udržet směsi v provozním okně bude priorita.
2. Strip – Dlouhá rovinka jako stvořena pro předjíždění a DRS souboje.
3. Hektická atmosféra – Las Vegas doprovází večírky a návštěvy celebrit, piloti se musí tedy obrnit v soustředění a oprostit se od hlučného a zářivého okolí.
Co nás čeká v Las Vegas?
Po Brazílii je Lando Norris v nejlepší pozici. Jeho McLaren ukázal vynikající formu na rychlých i technických tratích. Las Vegas ovšem není svými dlouhými rovinkami a pomalými zatáčkami nejvhodnější pro nastavení McLarenu. Naproti tomu Mercedesu a Red Bullu takové podmínky a rozložení tratě vyhovují. Zvláště Max Verstappen bude chtít maximalizovat body pro titul mistra světa na trati, která Red Bullu sedí.
Ať už se bude jednat o strategické šachy, nebo bitvu na trati jedno je jisté: po chaosu Interlagosu míří formule 1 rovnou do víru, kde se sází na vše. Je na čase zjistit kdo se stane novým králem Vegas.

Anna Dohnalova