Nástup nové éry
Změny v sestavách týmů pro rok 2019 odstartoval minulý srpen Daniel Ricciardo, který po pěti letech působení v jedné z nejúspěšnějších stájí Red Bull Racing přešel do konkurenčního Renaultu. V zápětí se ozval dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso se svým odchodem z Formule 1 a soupiska pro nový ročník se začala pomalu zaplňovat. Její konečnou podobu budou mít možnost fanoušci motorsportu zhlédnout při prvním závodě sezóny. Vedle nováčků George Russella, Landa Norrise a Alexandera Albona, kteří ještě minulý rok závodili bok po boku v nižší Formuli 2, se na roštu objeví i bývalý pilot Robert Kubica.
Před rokem se v Austrálii radoval Sebastian Vettel
Do první zatáčky mířil jako třetí, hned za jeho dlouhodobým rivalem z Mercedesu Lewisem Hamiltonem a stájovým kolegou z Ferrari Kimim Räikkönenem. Dramatický zvrat přišel v 31. kole, kdy zamířil do boxů pro výměnu pneumatik a Brit musel přizpůsobit rychlost virtuálnímu safety car. To Němce posunulo na první příčku, kterou udržel až do konce závodu.
Tento rok ale může být vše jinak. Také Ferrari se nevyhnulo změnám v obsazení jezdců a místo Räikkönena přišel Charles Leclerc. Právě mladíkovi původem z Monaka bude věnována maximální pozornost ze začátku sezóny. Své kvality předvedl minulý debutový rok v Sauberu a ani ve Ferrari nezůstává pozadu. Stejně jako Vettel, dokázal dvakrát zajet nejrychlejší kolo během předsezónního testování na okruhu v Barceloně. Ostatními vítězi byli Kvjat a Albon z Toro Rosso a Norris se Sainzem z McLarenu. Je však nutno zmínit, že jednotlivé týmy využívaly různé strategie a ne každý se zaměřoval na rychlost.
Změny v pravidlech
Bezpečnostní prvek halo chránící hlavy pilotů před odlétávajícími součástkami sice zůstává i následující sezónu, některých změn v pravidlech se ale fanoušci dočkali. Vedení Formule 1 na poslední chvíli schválila novinku, která nejrychlejšímu jezdci v každém závodě přidělí bod navíc. Toto bodování sahá až do padesátých let minulého století, ve kterých se nejrychlejší kolo odměňovalo stejným způsobem. Další změnou je pak označování sad pneumatik, se kterým měli problémy i někteří komentátoři. Na každý závod budou k dispozici tři druhy pneumatik. Měkká, střední a tvrdá, tak vystřídá duhu označení od hyperměkké po supertvrdou.
Sobotní kvalifikace začne v 7:00 středoevropského času. Závod o den později v 6:10.