První kilometry rozhodly
Start v australském Melbourne se obešel bez větších kolizí, o dramatičnost ale nebyla nouze. Změny na předních pozicích se odehrály hned po prvních zatáčkách a Valtteri Bottas v úvodu předjel Brita Hamiltona, který začínal z pole position. To pro něj byl důležitý krok za změnou, kterou oproti minulému roku předvedl. Naopak domácí Daniel Ricciardo v nově zbarveném voze neměl důvod k radosti. Částí svého Renaultu opustil trať a fatálně si poškodil zejména přední křídlo. Druhé kolo proto nepokračoval honbou za ostatními, ale zavítal raději do boxů. Tam se nakonec musel vrátit i o třicet kol později, kvůli poruše na voze. Start se nevydařil podle plánů také Landu Norrisovi z McLarenu. Přestože kvalifikaci zvládl na výbornou a téměř po roce zopakoval kvalifikační výsledek Fernanda Alonsa z Monaka, po zhasnutí světel se propadl na poslední bodované desáté místo a dále před sebe pouštěl rychlejší jezdce. Po premiéře ve Formuli 1 se spokojil s dvanáctou příčkou, zatímco jeho týmový kolega Carlos Sainz vůbec nedokončil závod. I tomu vypověděl službu motor pohonné jednotky Renault.
Tragédie Haasu se po roce zopakovala
V živé paměti měli nejen zástupci týmu Haas událost z minulého roku, o které se dlouho hovořilo. Skvělý závod v Austrálii měl tehdy rozjetý Romain Grosjean i Kevin Magnussen, dokud nepřišly zastávky v boxech. Mechanici dostatečně nepřipevnili ani jednomu z vozů vyměněná kola, za která zaplatili nejen ztrátou bodů, ale i pokutou. I když by se zdálo, že se tým bude chtít podobnému osudu vyvarovat, doplatil Francouzský pilot na chyby mechaniků i letos. Nejprve na místě zůstal o nekonečných osm sekund déle, v závěru 29. okruhu přišel o kolo úplně. Druhý muž americké stáje Kevin Magnussen přitom šestým místem a osmi body dokázal, že Haas je konkurenceschopný.
Nově zavedené pravidlo se osvědčilo
Na poslední chvíli před začátkem nové sezóny přišlo vedení Formule 1 s novinkou, která naváže na historické pravidlo. Jezdci s nejrychlejším časem v závodě se přidělí bonusový bod do celkového hodnocení. A právě o tento bod se strhla bitva několik kol před koncem, když už bylo téměř rozhodnuto. Ve 43. kole se ho ujal vedoucí Valtteri Bottas, zájem projevil také Lewis Hamilton a Max Verstappen, který právě na Brita zahájil stíhací jízdu. Rozdíl mezi nimi nebyl větší než jedna vteřina, ale změny se na poslední chvíli nekonaly. Nejrychlejší kolo pak suverénně dokončil Fin Valtteri Bottas a k dvaceti šesti bodům za první místo si připočítal i ten bonusový.
Konečné pořadí závodu:
- Valtteri Bottas (Mercedes) 1:25:27.325
- Lewis Hamilton (Mercedes) +20.886s
- Max Verstappen (Red Bull) +22.520s
- Sebastian Vettel (Ferrari) +57.109s
- Charles Leclerc (Ferrari) +58.230s
- Kevin Magnussen (Haas) +87.156s
- Nico Hulkenberg (Renault) +1 kolo
- Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) +1 kolo
- Lance Stroll (Racing Point) +1 kolo
- Daniil Kvyat (Toro Rosso) +1 kolo
- Pierre Gasly (Red Bull) +1 kolo
- Lando Norris (McLarenú +1 kolo
- Sergio Pérez (Racing Point) +1 kolo
- Alexander Albon (Toro Rosso) +1 kolo
- Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) +1 kolo
- George Russel (Williams) +2 kola
- Robert Kubica (Williams) +3 kola
- Romain Grosjean (Haas) DNF
- Daniel Ricciardo (Renault) DNF
- Carlos Sainz (McLaren) DNF