ne., 5. listopad 2023 11:05

Budeš nám chybět. Tak zní nová bezpečnostní kampaň, která má snížit počet nehod na železnicích

Prázdné židle, které jsou symbolem kampaně Prázdné židle, které jsou symbolem kampaně Zdroj: Správa železnic
Česká republika - Správa železnic, České dráhy, Drážní úřad a Ministerstvo dopravy spouští celostátní mediální kampaň upozorňující na tragické následky nepozornosti, riskování a nerespektování pravidel na železnici. Kampaň využívá prázdné židle jako symbol ztráty blízkých, která má poukazovat na nezvratný osud. Hlavní tváří kampaně je herečka Linda Rybová.
Budeš nám chybět Správa železnic

„Musíme se zaměřit i na veřejnost a apelovat na dodržování pravidel. Kampaň v oblasti prevence má potenciál snížit počty mimořádných událostí a tím i židlí, které obrazně řečeno po těchto tragédiích zůstávají zbytečně prázdné,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka. Minulý rok se při nehodách na železnici zranilo celkem 453 lidí a 238 z nich následkům zranění podlehlo. Mezi příčinami dominuje nerespektování pravidel ze strany chodců a řidičů. Počet úrazů osob do 26 let byl dokonce nejvyšší za posledních 5 let.

„Ztráta každého života na železnici je tragická a zbytečná. Nejen pro rodiny a blízké, ale i pro naše kolegy strojvedoucí, kteří si následky nehod také nesou po celý život. Chtěl bych apelovat na veřejnost, aby respektovala všechna bezpečnostní pravidla,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Nástrojem kampaně je webová stránka budesnamchybet.cz, která ukazuje šest prázdných židlí s jednotlivými příběhy lidí, kteří kvůli nerespektování bezpečnostních pravidel na železnici zemřeli. Dále připomíná osm bezpečnostních zásad, které dokreslují skutečné záběry z nehod. Součástí webové stránky je plakát s bezpečnostními pravidly a kvízem. Za účelem dlouhodobé edukace veřejnosti budou na web postupně přibývat i další tématické materiály, které svou atraktivní formou například použijí učitelé pro své žáky.

O tvorbu kampaně se postaralo kreativní studio Brainz Disruptive, které pomocí umělé inteligence vytvořilo scény prázdných židlí v pokojích za každého zemřelého v minulém roce.
Hlavní tváří se stala herečka Linda Rybová, jež v doprovodném videu celé kampaně se slovy „Dávejte na sebe pozor,“ apeluje na dodržování bezpečnostních zásad. Kampaň „Prázdné židle“ se objeví ve vysílání programů České televize, ale také na venkovních plochách na nádražích po celém Česku a v on-line prostředí.

 

 

 

Zobrazeno 305 krát
Naposledy upraveno: ne., 5. listopad 2023 12:20
Pro psaní komentářů se přihlaste