České dráhy vypraví v rámci nového jízdního řádu celkem 9 041 různých vlaků, denně to bude v průměru 7 223 spojů. Za rok najedou tyto vlaky skoro 129 milionů kilometrů, což bude o 3,7 milionů kilometrů více než v letošním roce.
,,Rostoucí počet cestujících ve vlacích mezi Prahou a Moravou si vynutil již od září několik etap posílení expresů a rychlíků. S posílením dopravy proto počítáme i v novém jízdním řádu. Vracíme se k modelu se základním dvouhodinových intervalem vlaků SC Pendolino a k tomu přidáváme další expresy do Varšavy, Krakova, Žiliny nebo Opavy,“ říká Michal Štěpán, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod.
Modernizace a zkvalitnění služeb se projeví nejvíce, ovšem ještě zřetelnější změnou v dálkové mezistátní, ale i vnitrostátní dopravě bude přejmenování vlaků, které pomůže cestujícím lépe se zorientovat.
„Například v Praze na hlavním nádraží odjíždí pět minut za sebou dva rychlíky s cílovou stanicí Brno. Jeden přes Pardubice a druhý přes Havlíčkův Brod. Vlaky jezdí často ze stejného nástupiště, a dokonce ze stejné koleje. Stojí za sebou, a lidé si je mohou snadno splést. Odlišení jednoduchými názvy Svitava a Vysočina pro všechny spoje na dané lince může lidem pomoci se snáze zorientovat a nastoupit do správného vlaku,“ vysvětluje praktickou stránku jednotného pojmenování vlaků Štěpán.