„Vybrat nejlepší jméno z pěti tisícovek návrhů nebyl vůbec jednoduchý úkol, každý návrh jsme posuzovali jednotlivě. Vítězný název - InterPanter - nejvíce vystihuje účel nových jednotek, a tou je zajištění vnitrostátní dálkové dopravy Českých drah,“ vysvětlil Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu.
Inter Panter by měl sloužit meziregionální a dálkové dopravu v rámci ČR. Snahou Českých drah je zlepšit podmínky pro cestující v rámci konkurenceschopnosti vůči dvěma největším soupeřům na poli železniční dopravy - RegioJetu a Leo Expressu. Spolu se jménem soupravy byl odhalen i nový čelový vůz výrobce Škoda Vagonka, který patří pod společnost Škoda Transportation.
Nové soupravy nabídnou cestujícím komfortní zařízení pro dálkové cesty. Interiér bude kompletně klimatizovaný, samozřejmostí jsou bezbariérové toalety a Wi-Fi. Sedačky budou polstrované a polohovatelné. Elektrické zásuvky, sklopné stolky, oddělené oddíly pro cestujícími s dětmi jsou dnes už standardní vybavení moderních vlakových souprav.
České dráhy v loňském roce objednaly od společnosti Škoda Vagonka deset pětivozových a čtyři třívozové elektrické jednotky. Kapacita jednotek je 350 a 200 míst pro sezení. Železnice není jediné místo, kde se společnost Škoda Transportation angažuje. „Vedle dnes prezentovaných jednotek InterPanter v současnosti například vyrábíme nejnovější typ tramvaje ForCity Plus pro slovenskou Bratislavu. Pro Německo zase vyrábíme nové lokomotivy a moderní dvoupodlažní soupravy,“ řekl Tomáš Ignačák, generální ředitel Škoda Transportation. Pokud vše vyjde podle plánu, měl by nový vůz Inter Panter vyrazit na české koleje na podzim letošního roku. Jako první by ho mohli vyzkoušet cestující z Brna do Olomouce.
Foto: http://i.idnes.cz/15/043/org/NEH5ae3b4_InterPanter.jpg