Starší soupravy RegioShark, které dosud obsluhovaly tyto tratě, se tak přesunou na méně významné tratě regionálního charakteru, říká tisková zpráva Karlovarského kraje. Nové jednotky jsou vybaveny jednotným zabezpečovacím systémem ETCS (European Train Control System), jehož cílem je zlepšit bezpečnost na tratích. Jde o evropský systém, který by měl postupně nahradit jednotlivé národní zabezpečovací systémy a zajistit také plynulejší mezinárodní spojení.
„Nasazení moderních souprav s ETCS je klíčové nejen pro zajištění bezpečnosti a splnění evropských předpisů, ale také pro zlepšení kvality cestování. RegioFoxy zajistí komfort na hlavních tratích a zároveň umožní přesun RegioSharků na jiné tratě, například Karlovy Vary – Hroznětín – Merklín, nebo do Nejdku, kde nahradí staré soupravy. Výsledkem bude vyšší úroveň cestování pro všechny, ať už jde o pravidelné dojíždění, nebo výlety,“ uvedl náměstek hejtmanky Martin Hurajčík.
Kraj si od této změny slibuje zvýšení komfortu cestujících a také podporu ekologického a bezpečného způsobu přepravy v regionu.
RegioFox, což je obchodní označení pro motorovou jednotku 847, vyrábí pro České dráhy polská společnost PESA Bydgoszcz. Výroba těchto vozů začala teprve v roce 2022, poprvé v Česku jezdí teprve od loňského srpna. Celkem si jich České dráhy objednaly přes sto kusů, které budou postupně nasazovány jak do Karlovarského, tak i do jiných krajů. Jedna jednotka RegioFoxu stojí asi 90 milionů korun.