„Přístup na všechna nástupiště zajistíme podchody, které vybavíme eskalátory. O bezbariérový přístup se postarají výtahy v odjezdovém podchodu," řekl Svoboda.
Počítá s rekontrukcí nástupišť do takové míry, aby splňovala bezbariétový přístup, a s přestavěním podstatné části kolejiště. Správa železnic prodlouží stávající podchody a vybuduje páté, ostrovní nástupiště. Dalšími prvky, které Správa železnic chystá modernizovat, jsou informační systémy pro cestující a různé technologické prvky, napříkad zvýšení průjezdné rychlosti z původních 100 kilometrů v hodině na 160 kilometrů v hodině.
„Součástí projektu je také propojení přednádražního prostoru a jižní části města Pardubic, které zajistí nová bezbariérová lávka pro pěší," uvedl Svoboda. Lávka má propojit části města oddělené koridorem a spojit je s jinými, připravovanými investičními plány města. Z lávky povedou přístupy na nástupiště.
V první fázi budou stavbu financovat národní zdroje. Nicméně se očekává, že později na stavbu přispějí evropské fondy.