Zasloužené pole position ze sobotní kvalifikace nevydrželo Leclercovi dlouho. Po zhasnutí všech světel se nejlépe podařilo odlepit kola od země Sebastianu Vettelovi z druhého místa. Leclerc záhy neustál souboj s vítězem minulého závodu Valtterim Bottasem, ani Lewisem Hamiltonem, který se ocitl před svým finským kolegou. Kdo však myslel, že po promeškaném startu a chybně zvolené stopě, nebude mít jednadvacetiletý pilot šanci o návrat, ten už v šestém kole zjistil, že Charla Leclerca nesmí podceňovat. Probojoval se zpět na čelo závodu a chytil druhý dech.
Mercedes se snažil přiblížit pomocí strategií
Ani chvíli nebyl na trati klid. Nešťastný propad zažil pilot McLarenu Carlos Sainz, když po kontaktu s Maxem Verstappenem prohrál bitvu o páté místo. Musel zajet do boxů a týmu ani po letech trápení nepřinesl útěchy. Mezitím se vedení Mercedesu rozhodlo o undercut, neboli strategické zajetí do boxů před soupeřem. I když se Hamilton vrátil na závodní trať před Vettelem, ve 23. kole bylo vše při starém. Ferrari na vedoucích pozicích, Mercedes s propadem za nimi. Velká podívaná nastala ve 37. kole, kdy se Brit přiblížil k zádi vozu s číslem pět a pomocí systému DRS zaútočil poněkolikáté. Kamera nepřestala dvojici hlídat ani ve chvíli, kdy se pozice prohodily a Sebastian Vettel pod psychickým nátlakem roztočil svůj vůz. Stejné chyby ho přitom v minulé sezóně pravděpodobně stály titul mistra světa. Následky byly fatální. Sjeté pneumatiky a poničené přítlačné křídlo.
Téměř rozhodnutý závod ovlivnily technické problémy
Necelých jedenáct kol před koncem se o drama postarala rádiová konverzace v kokpitu vedoucího jezdce. Leclerc držel náskok 7,6 desetin sekundy před druhým Hamiltonem, když zaznělo ve vysílačce, že má problémy s pohonnou jednotkou. O okruh později činil rozdíl šesti sekund, ve 48. kole byl už jen dvousekundový a stále ubýval. Ještě na konci cílové rovinky už převzal první pozici Hamilton a mohl pomalu, ale jistě slavit. Mezitím Charles Leclerc neměl jistotu, jestli druhé místo pohlídá, nebo vůz zcela vypoví službu. "Náskok před třetím Bottasem je dostatečný, měli bychom takto dojet," utěšovali sedm okruhů před koncem přes komunikaci pilota Ferrari, jak se ale ukázalo, odhady nebyly přesné. Leclerc neměl šanci Finovi konkurovat a nebýt v závěru safety caru, který vyjel na trať kvůli podobným problémům u Renaultu, neuhájil by nejspíš ani třetí místo.
Konečné pořadí Velké ceny Bahrajnu:
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1:34:21,295
2. Valtteri Bottas (Mercedes) +2.980s
3. Charles Leclerc (Ferrari) +6.131s
4. Max Verstappen (Red Bull) +6.408s
5. Sebastian Vettel (Ferrari) +36.068s
6. Lando Norris (McLaren) +45.754s
7. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) +47.470s
8. Pierre Gasly (Red Bull) +58.049s
9. Alexander Albon (Toro Rosso) +62.697s
10. Sergio Pérez (Racing Point) +63.696s
11. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) +64.599s
12. Daniil Kvyat (Toro Rosso) +1 kolo
13. Kevin Magnussen (Haas) +1 kolo
14. Lance Stroll (Racing Point) +1 kolo
15. George Russel (Williams) +1 kolo
16. Robert Kubica (Williams) +2 kola
17. Nico Hülkenberg (Renault) DNF
18. Daniel Ricciardo (Renault) DNF
19. Carlos Sainz (McLaren) DNF
20. Romain Grosjean (Haas) DNF