Vedení F1 se pro změnu loga rozhodlo kvůli digitálním platformám, pro které to původní působilo příliš těžkopádně. „Starý design nebyl plně kompaktní ani pro nejrůznější propagační materiály, museli jsme najít flexibilnější a univerzálnější řešení,“ řekl vedoucí obchodní sekce Sean Bratches na konci letošní závodní sezóny v Abu Dhabi. Zdůraznil také, že je třeba posouvat se dopředu stejně jako ostatní globální značky. Jako příklad uvedl Coca-Colu, která kvůli digitalizaci své logo přeměnila do minimalistického stylu.
Porovnání starého a nového loga Formule 1
Za změnou vizuálního stylu stojí marketingová ředitelka Formule 1 Ellie Normanová. Zadání předala londýnské reklamní agentuře Wieden + Kennedy, která zpracovala nové logo už zmíněné Coca-Cole nebo vytvořila kampaň pro Nike a Nike Golf. Mezi hlavní body, které nový symbol musel splňovat, patřila flexibilita a reflektování dnešní doby. Dle Normanové se logo povedlo na výbornou, neboť je jednoduché a odvážné. „Symbolizuje dva automobily, které jedou po okruhu a bojují před cílovou čárou. Plochý a nakloněný nízký tvar navozuje pocit rychlosti, až extrémní dynamiky, která k tomuto automobilovému sportu neodmyslitelně patří,“ sdělila novináři pracující pro Reuters. Nový znak F1 také pracuje se stejnou barevností, tedy červenou, černou a bílou.
Bratchesovi není starého loga líto. Zmínil, že za dobu jeho existence si mnoho lidí ani nevšimlo vtipně skryté číslice 1, a znovu zdůraznil důležitost jednoduššího a jasnějšího znaku v moderní době. Fanoušci jeho názor nesdílí. Ihned po uveřejnění nového symbolu se na Twitteru objevily fanouškovské, často recesistické, návrhy s nesouhlasnými komentáři.
Twitterový účet uživatele Late Brakers
Twitterový účet uživatele PickoMotorsport
Jezdci Valterii Bottas, Lewis Hamilton a Sebastian Vettel, kteří se dostali v Abu Dhabi na vítězné pozice, radost z nového loga také nesdílí. Více se všem líbilo to staré. „Myslím, že původní logo bylo více ikonické. Zkuste si představit, že po celé té době najednou změní svá loga Mercedes nebo Ferrari,“ řekl Hamilton po uveřejnění nového symbolu.