S nápadem přišel Peter Páluš v roce 2015 a spustil web, který propojuje internetové obchody, jejich zákazníky a neziskové projekty. „Dáváme prostor všem neziskovým subjektům a o konkrétních příjemcích už rozhodují sami zákazníci,“ řekl zakladatel Peter Páluš v rozhovoru pro peníze.cz.
Funguje to skutečně jednoduše.
Zákazník si v portálu GIVt.cz vybere, komu chce pomáhat. Pak už se může pustit do nakupování. Web ho přesměruje přímo na stránku e-shopu, takže zákazník nakupuje tak, jak je zvyklý. Nestojí ho to ani o korunu víc. Po nákupu e-shop pošle smluvenou částku GIVtu a ten z toho určitou část pošle zvolené organizaci. GIVt je zcela zdarma a bez reklam.
Kočky SOS, organizace, která se stará o opuštěné a týrané kočky z Hodonína o okolí, je na GIVt.cz od dubna 2015 a díky více než jedenácti stům zákazníkům obdržela téměř 87 tisíc korun.
V projektu je zapojeno více než tisíc e-shopů a několik tisíc dobročinných organizací, kterým může zákazník pomoci. Najdete tam spoustu spolků, které pomáhají opuštěným nebo zraněným zvířatům, kulturních spolků zaměřených na sportovní a jiné zájmové aktivity, ochranu přírody a vzdělávacích organizací. Dále může uživatel pomoci organizacím zajišťujícím humanitární pomoc, lidská práva a další dobrovolnictví, jakými jsou například Lékaři bez hranic, Člověk v tísni, Prales dětem, Adra, Český červený kříž nebo Nadace OF.
Pomoci můžete nákupem parfému, bot nebo zájezdu
Mezi významnými pomáhajícími obchody jsou Mall, Aliexpress, eBay, Zoot, Notino, Invia, AboutYou nebo Sephora. Při návštěvě e-shopu skrze pomocníka uživatel vidí, kolik % se obchod zavazuje poskytnout neziskovkám.
Pomocník GIVt.cz získal pro dobrou věc ke konci února celkem více než 5 milionů korun.