Nezajímavější informací pro cestující je nepochybně zvýšení procent nových vlaků oproti letošku. Mezi tyto se počítají například vlaky Railjet, SC Pendolino, Rychlíky vyšší kvality apod. Národní dopravce slibuje v průměru o 45 moderních souprav více denně. To znamená, že je budeme na železnici potkávat až o 24 procent více.
Velkou radost udělá nový jízdní řád obzvláště cestujícím z Jihočeského kraje. Dojde totiž k velkému rozšíření a zrychlení spojů mezi Prahou, Táborem a Českými Budějovicemi, částečně až do Českého Krumlova. Čas na cestě mezi Prahou a jihočeskou metropolí se zkrátí na cca 2 hodiny, tedy o přibližně dvacet minut. Díky tomu budou vlaky rychlostí srovnatelné s automobilovou dopravou. Část expresů bude pokračovat až do Rakouska.
Méně příjemnou změnou je ovšem drobné zdražení cen lístků. Nově budou všechny lístky do vzdálenosti 120 kilometrů o korunu dražší, lístky nad tuto vzdálenost budou zdraženy o dvě až čtyři koruny. To dělá zdražení o přibližně 0,7 procenta u všech lístků. I nadále budou ovšem fungovat slevy za včasné zakoupení lístku a akční jízdenky.
Další nepříjemností je změna slev pro důchodce. Odteď už nebude možné získat slevu pro osoby nad 70 let jen za pomocí občanského průkazu. Nově vzniká typ In Karty In Důchodce. Za sto korun si bude moct každá osoba starší 70 let pořídit tuto kartu zajišťující slevu 25 procent na všechny jízdenky. Tato In Karta bude platit šest let.
V mezistátní dopravě je nejvýznamnější změnou zkrácení cestovního času z Prahy do rakouského Lince o asi hodinu. Toto částečně souvisí se zrychlením spojů v Jihočeském kraji. Tento spoj bude z Prahy odjíždět čtyřikrát denně.