„Smíchovské nádraží plní svůj význam zejména pro vlaková spojení z metropole na západ Čech. Až dosud si zachovávalo svoji podobu z poloviny minulého století. To se teď radikálně změní,“ říká ministr dopravy Martin Kupka. Podle Kupky vznikne moderní stanice, která bude odpovídat současným požadavkům a bude součástí dopravního terminálu. Cestující se nově dostanou pohodlně na tramvaj, metro, ale i na příměstské a dálkové autobusy dodává.
Zahájení rekonstrukce nádraží je naplánováno na začátek března. Stavbaři zmodernizují všechna stávající nástupiště včetně zastřešení. Bezbariérový přístup z obou zrekonstruovaných podchodů se navíc prodlouží pod celou stanici. V rámci souběžné stavby dojde rovněž k vybudování nové lávky do Radlické ulice, ze které bude přístup na jednotlivá nástupiště. Současně se provedou přípravné práce pro plánovanou rekonstrukci nádražní budovy.
Realizace projektu je spolufinancována Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). „Za dvacet let našeho členství v Evropské unii došlo k rozvoji mnoha oblastí každodenního života. Cestování po železnici se i díky stamiliardovým evropským investicím do modernizace infrastruktury dostalo na evropskou úroveň. Věřím, že nové nádraží na Smíchově tento trend potvrdí. Všichni, kdo tudy jezdí denně za prací, to jistě ocení,“ dodává tiskový mluvčí Zastoupení Evropské komise v České republice Václav Lebeda.
Stavba bude probíhat za provozu, vyžádá si jen určitá omezení pohybu cestujících, kteří pro nástup do vlaků použijí provizorní nástupiště. Rekonstrukce stanice potrvá do roku 2027 a na její stavbě se podílí společnosti Metrostav TBR, OHLA ŽS, Elektrizace železnic Praha a Hochtief CZ. EU pokryje náklady do výše 83,4%. Maximálně přispěje částku 3 327 279 942 korun.