út., 28. listopad 2023 23:05

Komerční banka mění mobilní aplikaci, nespokojenost je velká

Změna mobilní aplikace Komerční banky Změna mobilní aplikace Komerční banky Zdroj: Klára Hrbáčková
Během tohoto měsíce klienti Komerční banky (KB) obdrželi oznámení ohledně změny aplikace, kterou budou využívat k přístupu do internetového bankovnictví. Nová aplikace se dá stáhnout na App Store a v Obchodu Play pod názvem KB+. Setkává se zatím převážně s neúspěchem, ačkoliv zákazníkům slibuje zlepšení uživatelského prostředí. Mnoho klientů zvažuje odchod ke konkurenci.

Myšlenka KB+ spočívá ve sjednocení aplikace KB Mobilní banka a KB Klíč. Potvrzování plateb by se tedy mělo uskutečňovat právě v nové aplikaci. Mnohým uživatelům ale zmíněná úloha nefunguje, a proto musí nadále využívat druhou aplikaci KB Klíč. Tím nová aplikace de facto ztrácí svůj smysl.

Závěrem, že jsou obě aplikace shodné svými funkcemi a uživatelským prostředím, bohužel nekončíme. KB+ je na tom podstatně hůře, protože neumožňuje mnoho funkcí, které její předchůdce nabízel. Nepodporuje například takzvané screenshoty (snímky obrazovky) nebo taky postrádá stěžejní funkci vygenerování dokladu o platbě, aby klienti mohli komukoliv doložit, že platba skutečně proběhla. „Jedná se o poměrně novou aplikaci, která je stále ve vývoji. Postupem času se budou do KB+ přidávat další funkce a opravovat její chyby.“ odpovídá na stížnosti klienta bankovní poradce Komerční banky Gabriela Zálešáková. Aplikace byla vydána na Obchodu Play 17. března 2023.

Na App Store má hodnocení 3,2 z 5 (kdy 5 bodů je maximální spokojenost), na Obchodu Play je hodnocena ještě méně, a to 1,9 z 5 bodů. Hodnocení se zakládá na více než 900 recenzích. „Takzvaná nová éra se vůbec nepovedla, pravidelně nějaký problém, který mi znemožňuje spravovat mé finance. Jak si můžete dovolit vypustit do světa aplikaci bankovnictví, která nefunguje?“ hodnotí aplikaci na App Store uživatel uzivatel-123 dne 23. listopadu 2023. Klienti Komerční banky si dokonce navzájem v recenzích radí, aby ze staré aplikace pokud možno na novou nepřecházeli.

Screenshot_20231128-222006_copy.png

Snímek obrazovky z Obchodu Play | Autor: Klára Hrbáčková 

Nová aplikace KB+ tedy spravování bankovnictví klientovi neulehčuje, ba právě naopak. Problémy, se kterými se uživatelé potýkají, jsou třeba ty, že se jim do aplikace nejde přihlásit (i přestože na přihlášení mají nárok), dlouhé načítání aplikace a samovolné odhlašování uživatelů. Uživatelům se nelíbí, že stará verze aplikace nabízela možnost pojištění, které se v nové verzi již neobjevuje. Jsou nespokojeni i se vzhledem aplikace.

Způsobila si tímto přešlapem Komerční banka odchod svých klientů ke konkurenci? „Otřesný design jak z roku 2010, neschopnost přizpůsobení vzhledu a rozvržení aplikace, pomalejší než předchozí verze a hlavně extrémní nepřehlednost. Silně zvažuji přechod ke konkurenci.” hodnotí uživatel MOBIDIK v Obchodu Play.

Mezi novinky, které KB+ poskytuje, patří to, že si klient může vybrat své číslo účtu, přizpůsobit si své bankovnictví tím, že si k němu může nahrát svou fotku, dále také trvalé zrušení karty pro případ, že karta byla ukradena nebo ji už klient nechce nadále používat přímo v aplikaci. Dále je umožněna platba pomocí telefonního čísla.

Komerční banka byla v Česku založena roku 1990 a sedmkrát byla oceněna bankou roku společností Boy Awards. Aplikace mobilního bankovnictví byla poprvé spuštěna v červenci roku 2011. Letos má Komerční banka přes 1,6 milionu klientů.

sketch-1701208988281.jpg

Srovnání slibovaných funkcí a zkušeností uživatelů aplikace | Autor: Klára Hrbáčková 

Zobrazeno 3781 krát
Naposledy upraveno: čt., 30. listopad 2023 13:06

Související články

Pro psaní komentářů se přihlaste