Od letošního roku do konce října klesl počet nehod o 10 procentních bodů na 80 tisíc. Usmrcených na silnicích je v meziročním srovnání méně dokonce o 12 procentních bodů, celkem si havárie vyžádaly 402 obětí. První vlnou pandemie byla v zemi postižena téměř všechna soukromá odvětví. Vláda tehdy až na nezbytné výjimky vypnula téměř celou tuzemskou ekonomiku. Opatření zasáhla také automobilový sektor. A to od výrobní sféry až k jejich prodeji či servisování.
Miroslav Kulhánek si v létě otevřel se svým společníkem autoservis v Ostravě-Třebovicích. „Práce máme dost, zdaleka ale nejsme na hranici kapacit“, potvrdil podnikatel. Až se lidé z domovů přesunou zpět do svých kanceláří a studenti do škol, vrátí se klienti také do autoopraven.
S příchodem druhé podzimní vlny už vláda k vybrané části ekonomiky přistupovala o poznání citlivěji. Automobilové závody mohly vyrábět, autobazary zase vykupovat vozový park. Vládní stopku dostaly showroomy a opětovně prodejny aut. Dočasně bylo omezeno také působení autoškol. Autoservisy společně s pneuservisy mohly pokračovat ve své činnosti. Vše samozřejmě za dodržování přísných hygienických pravidel. Stejná pravidla platí znovu od pátku 18. prosince. Od tohoto termínu vláda zmrazila rizikovou část ekonomiky už potřetí. Automobilové servisy a dílny budou však nadále poskytovat svoje služby. Ani tak se ale majitelé opraven a servisů motorových vozů finančním ztrátám nevyhnou.