„Benzin zlevňuje extrémně, držíme si stále stejnou marži,“ řekl Jiří Ondra, majitel sítě Tank Ono. Nafta klesá také, ale výrazně pomaleji a jen o nepatrné množství. Hlavním důvodem poklesu pohonných hmot jsou padající ceny na světových trzích, a také nižší poptávka během zimního období.
Rozdíly v cenách se mezi pumpami v poslední době značně zvětšují. Síť benzínových stanic Tank Ono patří dlouhodobě v naší zemi k nejlevnějším. Statistiky ukazují, že firma Tank Ono má podstatný vliv i na ceny ostatních čerpacích stanic v místech, kde působí.
Místem, kterého se propad cen nijak nedotýká je například dálnice D1, kde je nabídka benzínu stále ve výši 39,90 Kč za litr. Firmy na dálnicích spoléhají na nemožnost volby čerpací stanice a svým způsobem motoristy vykořisťují.
Na český trh také míří maďarská společnost MOL, která již nyní koupila české pobočky Agip a LukOil. Obchod částečně posvětila Evropská komise, zatím se čeká na vyjádření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
Nový hráč na českém trhu pohonných hmot by mohl cenami také zahýbat. Jakým směrem zatím není jisté. Každopádně MOL se odkoupením Agipu a LukOilu stal druhou největší společností s pohonnými hmotami v ČR hned po Benzině.
Zdroj obrázku: www.google.com