čt., 8. prosinec 2022 01:08

Módní značka Balenciaga byla nařknuta ze sexualizace dětí

Nová reklamní kampaň značky Balenciaga Nová reklamní kampaň značky Balenciaga Zdroj: Balenciaga
Společnost Balenciaga je svými kontroverzními kampaněmi známá, tentokrát ale podle některých přestřelila. Veřejnost volá po bojkotu značky, ta se za chyby omluvila.

16.listopadu společnost Balenciaga vypustila svoji nejnovější reklamní kampaň s názvem Gift Shop. Kritika na sebe nenechala dlouho čekat a na sociálních sítích se začal šířit #cancelbalenciaga. Veřejnost pobouřily zejména snímky dětí s plyšovými medvědy oděnými v BDSM postroji, a obvinila módní značku z pedofilního vyobrazení dětí a z naznačování dětské pornografie. 

Olej do ohně následně přililo odhalení rekvizity z další kampaně Balenciagy. Ta byla tentokrát ve spolupráci s Adidas. Fotografie z kancelářského prostředí, kde jsou po stole rozházené papíry, zahrnovala rozsudek amerického Nejvyššího soudu týkající se propagace dětské pornografie z roku 2008. Tím to ale nekončí. K přesvědčení, že se nejedná o náhodu, ale spíše o provokaci ze strany módního giganta, přispěly nenápadně zakomponované předměty na dalších snímcích. Těmi jsou například kniha o díle Michaëla Borremanse zobrazující nahé děti dopouštějící se násilných činů a kanibalismu a zarámovaný certifikát se jménem Johna Philipa Fishera. Ten byl v roce 2018 odsouzen za zneužívaní své vnučky. 

Uživatelé sociálních sítí tlačí na influencery, aby se značkou ukončili spolupráci. Své vyjádření k situaci vydala Kim Kardashian, která se společností kooperuje dlouhodobě. Nyní podle svých slov jejich vztah „přehodnocuje“.

Balenciaga po vlně kritiky smazala všechny své příspěvky na Instagramu a ředitel módního domu Demna Gvasalia se za reklamu s plyšovými medvědy omluvil. Uvedl, že nebylo vhodné zobrazovat produkty v kombinaci s dětmi a že kampaň bude okamžitě odstraněna ze všech platforem. Demna mimo to podal žalobu ve výši 25 milionů dolarů na produkční společnost North Six Inc a scénografa Nicholase Des Jardinse kvůli zařazení rozsudku Nejvyššího soudu do kampaně Garde-Robe. Uvedl, že zinscenování podoby reklamy bylo čistě v jejich režii a on sám se domníval, že veškeré dokumenty jsou falešné. Následně značka vydala prohlášení, že přebírá zodpovědnost za chyby, které se v kampaních objevily a posiluje kontrolní struktury, aby se toto neopakovalo. Zneužívání dětí v jakékoli formě odsuzuje a chce se zapojit do spolupráce s organizacemi na ochranu dětí.

 

Zobrazeno 927 krát
Naposledy upraveno: čt., 8. prosinec 2022 21:58
Pro psaní komentářů se přihlaste