Kvůli šíření koronaviru se vývojářská konference GDC v San Franciscu zrušila, a Sony musela plánované představení nové konzole PlayStation 5 odvysílat živým přenosem na YouTube. Samotnou prezentaci si vzal na starost architekt PS5 Mark Cerny. Technicky bohatou předváděčku ale nečekali uživatelé konzolí tohoto japonského technologického giganta. Cerny diváky zasypal lavinou technologických informací, kterým obyčejný hráč, nezasvěcený do problematiky, nemohl rozumět. Ze záplavy odborných termínů jsme se ale dozvěděli, že PS5 bude pohánět procesor 8x Zen 2 Cores 3,5GHz s proměnlivou frekvencí, grafická karta 10.28 TFLOPS architektury RDNA 2 a paměť 16 GB GDDDR6. Již dříve avizovanou novinkou je 825 GB SSD disk. Podle Cernyho dokáže SSD odstranit načítání (loadingy) ve hrách, protože je schopen nahrávat data stokrát rychleji než současná generace. Vývojářům zase umožní větší prostor pro utváření gamedesignu. Jestliže někomu nebude stačit ani SSD, může do konzole připojit vlastní HDD, ovšem pod podmínkou, že disk bude mít specifikaci PCIe 4.0., aby se tak zachoval plný výkon konzole. Sony se také snažilo odstranit hluk, který minulé konzole vydávaly při plné zátěži. Funkci, kterou hráči ocení, je zpětná kompatibilita. Ta nám umožní hrát hry z PS4 na nové konzoli. Vše má ale svá omezení, a ani PS5 není výjimkou. Můžeme očekávat, že některé předešlé hry nebudou fungovat optimálně a budou vyžadovat následný patch. Sony ale ujišťuje, že většina her z PS4 bude v době vydání na nové konzoli fungovat.
Zatím není jasné, kdy proběhne konference pro uživatelskou obec a dojde tak k úplnému představení nového PlayStationu. Na rozdíl od Xboxu víme o PS velmi málo, vydání je ovšem naplánováno na konec roku 2020, tedy někdy v předvánočním období.