čt., 24. březen 2022 20:51

Netflix předčil Pachterova očekávání a ten přehodnotil, zda se do něj vyplatí investovat

Smartphone s logem společnosti Netflix Smartphone s logem společnosti Netflix Zdroj: Rafael Henrique/SOPA Images/LightRocket via Getty Images
USA - Americký analytik Michael Pachter se už od roku 2005 netají svým skepticismem a kritikou vůči známé streamovací službě Netflix. Roky byl přesvědčen, že tato služba nebude schopná konkurovat tradičnímu filmovému průmyslu a televiznímu vysílání, což povede k prudkému poklesu diváků a předplatitelů. Zároveň Pachter radil investorům, aby akcie Netflixu urychleně prodali, protože ho považuje za nadhodnocený.

„Výhoda prvního hráče na trhu a velká základna předplatitelů poskytuje Netflixu téměř nepřekonatelnou konkurenční výhodu nad jeho streamovacími konkurenty,“ tak znělo prohlášení analytika z Wedbush Securities, kterým nedávno potvrdil změnu ve svém postoji k vyhlídkám streamovací služby. Více než deset let Pachter doporučuje investorům, aby se akcií zbavili, protože podle jeho slov jejich návratnost klesne na $6. I přes to, že se v roce 2011 mohly zdát jeho obavy opodstatněné, ti, kteří ho poslechli, přišli dodnes o už sedmnáctinásobné zhodnocení. Svoje prohlášení teď snad vůbec poprvé změnil v dopise investorům, kde akcie společnosti prohlásil za neutrální, což znamená, že od nich neočekává zásadní růst ani pokles. 

Achillovou patou Netflixu by podle Pachtera mohla být tendence vydávat všechny díly nových sérií naráz, což vede k protáčení předplatitelů, kteří své předplatné ihned po zhlédnutí žádaného titulu zruší. Tímto se značně zpomalí celkový nárůst diváků a růst platformy jako takové.

Netflix si však stále udržuje znatelné množství zarytých skeptiků. Mezi ně patří i internetová analytička z Needham & Company Laura Martinová. Ta si v posledním dopise investorům pevně stojí za slovy „nedostatečně výkonný“, kterými službu již roky beze změny tituluje. Jejím hlavním argumentem je fakt, že se společnost zdráhá ve větší míře využít reklamu a inzerci. Je přesvědčená, že by Netflix mohl levnějšími předplatitelskými balíčky předejít celkovému poklesu diváků a vyhrát tak tzv. streaming wars, které momentálně probíhají mezi platformami Netflix, Hulu, HBO Max, Amazon Prime Video, AppleTV+, Disney+ a dalšími.

Zobrazeno 881 krát
Naposledy upraveno: čt., 24. březen 2022 21:15
Pro psaní komentářů se přihlaste