Anketa Czech Social Awards, která vznikla v roce 2018 a navázala tak na Blogerku roku, i letos ocení jednotlivce, značky, týmy nebo projekty, které vynikají svou kreativitou, tvorbou a pozitivním dopadem na online komunitu.
Nominovanou pětici v každé kategorii vybírá specializovaná porota, ve které nechybí odborníci z akademického prostředí, profesionálové z marketingu, neziskových organizací, médií nebo mediálních agentur. V porotě letos zasedli např. Janka Chudlíková (lektorka, koučka a mentorka), Pepa Kocourek (děkan Fakulty multimediálních komunikací na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně) nebo Barbora Dlabáčková (head of communication TV NOVA) a další. Ti ze všech získaných návrhů zvolí pětici, pro kterou poté hlasuje veřejnost. V každé kategorii může fanoušek udělit celkem 2 hlasy. V předešlých letech ocenění získali např. Karel Kovář (Kovy), Petr Mára, Nikol Leitgeb, Čestmír Strakatý nebo projekt Svoboda zvířat.
Anketu ukončí slavnostní galavečer, který proběhne 28. listopadu v Praze v prostorách DOX+. Celým večerem bude provázet moderátorka Zorka Hejdová a ceny předají např. porotce soutěže Materchef Radek Kašpárek nebo módní návrhář letošní olympijské kolekce oblečení Jan Černý. Veřejnost událost může sledovat pouze online, prostřednictví platformy YouTube nebo na stránkách Czech Social Awards.
KATEGORIE CZECH SOCIAL AWARDS 2024:
Osobnost
Ocenění jednotlivců, kteří se významně podíleli na formování a obohacení prostoru na sociálních sítích během uplynulého roku.
Podcast
Kategorie oceňuje podcasty, které se výrazně vymykající svou kvalitou, originalitou i schopností oslovit a zapojit své posluchače.
Generace Z
Ocenění pro mladé tvůrce na sociálních sítích, kteří věkově patří do generace Z a zároveň ji také oslovují.
Digitální tvůrce
Ocenění pro talentované jednotlivce nebo týmy, jež vynikají v tvorbě digitálního obsahu a kreativních projektů na sociálních sítích.
Média
Ocenění pro práci českých médií na sociálních sítích, a to bez ohledu na velikost či zaměření redakcí, tak aby reflektovala pestrost a inovativnost mediálního prostředí.
Veřejná správa
Ocenění v této kategorii podtrhuje význam moderní a otevřené státní správy, která aktivně využívá digitální platformy k budování důvěry, zapojování veřejnosti a poskytování aktuálních a důležitých informací. Tato kategorie zároveň inspiruje další veřejné instituce k inovativnímu a efektivnímu využívání digitálních nástrojů.
Projekt
Kategorie je určena pro ocenění projektů a značek, které využívají sociální sítě a digitální platformy k dosažení pozitivního dopadu ve společnosti. Tyto projekty mohou zahrnovat různé iniciativy, jako jsou charitativní kampaně, ekologické nebo sociální projekty, a inovativní iniciativy, které se zaměřují na zlepšení života lidí nebo ochranu životního prostředí.
KOMERČNÍ KATEGORIE CZECH SOCIAL AWARDS 2024:
Značka
Ocenění značek, které se vynikajícím způsobem angažují na sociálních sítích. Jsou jedineční ve svém contentu, komunikaci a schopnosti zapojit uživatele.
Startup
Tato kategorie je určena pro inspirativní brandy, které se na sociálních sítích pohybují maximálně tři roky a dokázaly plně využít jejich sílu k růstu a budování své značky. Oceňuje dynamiku a průbojnost mladých značek, které i přes své krátké působení dokázaly na sociálních sítích zaujmout.
Kampaň
Kategorie pro úspěšné a inspirativní kampaně, které excelují v dosažených výsledcích na sociálních sítích.
Firemní podcast
Kategorie ocení ty podcasty, které byly vytvořeny komerčními subjekty a vynikali v originalitě tématu, kvalitě obsahu a schopnosti oslovit cílovou skupinu.
Influencer Marketing
Tato kategorie se zaměřuje na nejlepší spolupráce a kampaně mezi značkami a influencery, vynikající ve své kreativitě.
Aplikace
Oceňuje mobilní aplikace, jež vynikají svou uživatelskou přívětivostí, inovací a schopností zapojit uživatele.
Social Special Award
Ocenění, které uděluje pouze porota za mimořádné působení na sociálních sítích. Minulý rok ho například získala Nikol Leitgeb.
Všechny nominované a možnost pro ně hlasovat najdete na stránkách Czech Social Awards zde.