po., 30. říjen 2017 18:16

Oprava prvního Pendolina skončila

Pendolino Pendolino Zdroj: Patrik Záborský
Praha - Po čtvrt roce skončila oprava první jednotky vlaku 680, veřejnosti spíše známé jako Pendolino. Ačkoliv Pendolina nadále patří mezi nejrychlejší vlaky v tuzemsku, po dvanácti letech služby už potřeboval interiér důkladnou úpravu. 

„Pendolina už jezdí 12 let. Za tu dobu najela dohromady téměř 27 milionů kilometrů a přepravila přes 12 milionů cestujících. To se samozřejmě projeví na stavu vybavení, proto jsme se rozhodli provést jeho komplexní obnovu, která se týká interiéru oddílů pro cestující, toalet, vybavení bistrooddílu, sedadel, nebo elektrických zásuvek a osvětlení,“ jmenuje prvky, které dělníci při modernizaci vyměňují člen Představenstva Českých drah odpovědný za techniku, servis a majetek Miroslav Kupec. Mimo těchto nutných oprav byla jednotka doplněna o moderní prvky typu LCD monitorů informačního systému, či dokonce malého dětského kina inspirovaného Railjety. Velkou proměnou prošla i první třída, která se nyní výrazněji liší od třídy druhé a více tedy motivuje k jejímu využívání. "Nové Pendolino mě sice svou moderností zaujalo, jenže jako pravidelná cestující si ho zase až tak často neužiji. Je to sice dle mého názoru krok správným směrem, ale bude jich potřeba ještě mnohem více, aby se to dotklo i mě, komentovala Šárka Kunčová, pravidelná zákaznice ČD.

Samotné revitalizaci předcházelo mnoho organizačních problémů. Celá jednotka měří přibližně dvě stě metrů a nalézt vhodné prostory proto nebylo vůbec snadné. Nakonec se České dráhy (ČD) rozhodlyvyužít prostor JLV Praha, které sice i tak neumožňují ponechat soupravu vcelku, ale po drobných úpravách ji lze modernizovat rozdělenou na dvě části.

Dohromady vlastní ČD ještě šest dalších Pendolin. I tyto čeká revitalizace v nejbližších měsících vždy po dvou najednou. Nověupravené vlaky budou zpočátku nasazovány především na nejdelší trase, tedy z Prahy na východ Slovenska. Některé vlaky, které doposud tvořili právě Pendolina budou dočasně nahrazeny náhradnímisoupravami vybavenými wi-fi či zásuvkami. I nadále však zůstanou povinně místenkovými na rozdíl od drtivé většiny spojů ČD. Pravděpodobně největší změnou bude dočasná ztráta možnosti využití vlakového zábavního portálu. "Věřím, že tato opatření cestující přijmou s pochopením, a že všem za dočasné snížení komfortu budou odměnou vylepšené jednotky pendolino,“ uvedl Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu.

Zobrazeno 1931 krát
Naposledy upraveno: út., 31. říjen 2017 16:18
Pro psaní komentářů se přihlaste