Dopravní podnik Ostrava (DPO) místo starých jízdenek nabídne nové anonymní kreditní jízdenky. Ty chce podnik z ekologických důvodu vyrábět z tvrdého papíru. Minimální cena jedné takové karty bude 100 korun, což stačí na pět jízd, a půjde s ní platit jízdné i za více osob. Tyto karty si budou moci cestující dobíjet v prodejnách DPO, ale také ve speciálních automatech, které se začátkem prosince objeví na hlavních zastávkách. Výjimkou budou jen speciální papírové jízdenky, které prodávají meziměstští dopravci.
Lidé v Ostravě mají zatím možnost platit jízdné také pomocí čipové karty ODISky, mobilní aplikací, sms jízdenkou nebo bezkontaktní platební kartou. Tu stačí jen přiložit bez nutnosti tišení papírové jízdenky, cestující předem nemusí znát tarify ani přestupní zóny.
Podle generálního ředitele DPO Daniela Moryse jsou platby kartou přímo ve vozech pro podnik výhodné hlavně ekonomicky, dále i z hlediska ekologie. Prodej, tisk, servis a oprava papírových jízdenek stojí každoročně zhruba 20 milionu korun. Předpokládané náklady spojené s plánovanými novými kreditními jízdenkami by přitom měly být jen v řádu několika milionů. Za úspory plánuje podnik zlepšovat vozy nebo služby veřejné dopravy.
Jízdenky se v Ostravě přestanou prodávat 31. prosince. Zakoupené jízdenky nicméně budou moci pasažéři použít až do konce března 2020, pak všechny označovače z vozů MHD zmizí.