Skrz Bohumín vedou hlavní nákladní i osobní linky do Polska a na Slovensko. Ty musely bez výjimky zůstat stát hodinu před půlnocí, kdy požár vyřadil z provozu výhybky, signální osvětlení na trati a také zabezpečovací systém přejezdů. Cestujícím zajistily České dráhy náhradní přepravu autobusy. Stát musely zůstat rychlíky směřující z Prahy, Brna i Varšavy. Některé vlaky byly odkloněny přes objížďky a nabraly tak značná zpoždění.
„K požáru došlo pozdě večer, když na trať vyjela naše souprava z Prahy do Spišské Nové Vsi. Musela tak jet objížďkou, nebyla vedena přes stanici v Bohumíně a nabrala přibližně patnáctiminutové zpoždění,“ vyjádřila se k nehodě mluvčí společnosti Leo Express Petra Valentová.
Kromě Leo Expressu uvízla v Bohumíně i dvě Pendolina. Železničářům se podařilo částečně zprovoznit dvě koleje v ranních hodinách a některé vlaky tak mohly nádražím projíždět. Opětovné uvedení do plného provozu by mělo proběhnout v úterý, nejpozději ve středu tohoto týdne.
Požár vypukl na třech místech nádražního komplexu najednou a na místě muselo zasahovat šest jednotek hasičů z Bohumína, Karviné a Orlové, kterým pomáhali i dobrovolní hasiči. Za použití sněhových a práškových hasicích přístrojů zneškodnili oheň během jedné hodiny. Od středečního rána probíhá na místě vyšetřování příčiny vzniku požárů elektrických rozvaděčů. Odhadovaná výše škod se zatím vyšplhala na sto milionů korun. Při požáru nebyl nikdo zraněn.