Díky rozvolňovacím pravidlům si lidé od čtvrtka mohou nakoupit dárky pro své nejbližší v kamenných prodejnách nebo nákupním centru. Žádný velký nával se ale nekonal. Češi stále spoléhají na internetové obchody a dopravce. Tuzemská logistická společnost Zásilkovna se sice připravovala s časovým předstihem, stále ji ale tíží shon a potřeba po nových pracovních silách.
Celá letošní vánoční „covid sezóna" včetně Black Friday je nejnáročnější, kterou Zásilkovna za deset let působení na trhu zažila. Situace je ještě podmíněna epidemiologickou situací, rozhodnutím Vlády ČR zavřít kamenné obchody a změnou nákupního chování zákazníků, kteří více než jindy objednávají zboží online. Eshopy lákají na velké slevové akce, dárky k nákupu či dopravu zdarma.
„Vysoké nárůsty přepravených zásilek jsme očekávali. Na náročnou vánoční sezónu jsme se snažili připravit již od první pandemické vlny. I přes složitou situaci děláme maximum pro to, abychom všechny zásilky a vánoční dárky doručili zákazníkům včas. V běžných měsících roku přepravíme cca 150 000 zásilek denně, nyní je to kolem 400 000. Rekordní čísla budou v týdnu od 14. prosince, kdy očekáváme až 550 000 přepravených zásilek za den v ČR,” uvedl Kamil Chalupa, tiskový mluvčí Zásilkovny.
Internetové obchody oficiálně odstartovaly v pátek 27. listopadu slevovou akci Black Friday. Během posledního listopadového týdne doručila Zásilkovna 1 843 000 zásilek. Kvůli tak vysokému náporu je společnost nucena přijmout přibližně 400 nových zaměstnanců.