V roce 2023 to bude přesně jedno století, co se prodává tyčinka KOFILA s příchutí, která propojuje mléčnou čokoládu s kávovými zrny. Její neodmyslitelnou části je také výrazný žluto modrý obal, který byl navržen zlínským designerem Zdeňkem Rykrem. K příležitosti těchto oslav pořádá KOFILA soutěž o sto kávovarů a také vydala speciální edici, která kombinuje návrhy současných zlínských designerů.
Je libo kávu?
Jakou jinou cenou by KOFILA mohla odměnit své soutěžící než velkým kávovarem Nespresso Gran Lattissima White. A nejen jedním. Při příležitosti oslav jich značka rozdává hned sto, jeden symbolicky za každé období své existence. Soutěž probíhala od 30. ledna do 5. března, a věrní kofiloví zákazníci se do ní mohli zapojit pomocí vyplnění formuláře na webových stránkách a vyfocením účtenky, po zakoupení minimálně třech produktů se značkou KOFILA.
Na každý den jiný design
Letos se ve své limitované edici tyčinky obléknou hned do sedm různých designů. Ty byly navrženy studenty grafických oborů ze zlínské univerzity, jako upomínka na prvního zlínského designera KOFILY Zdeňka Rykra.
Z původně osmdesáti studentských návrhů bylo odbornou porotou složenou z docenta grafického designu Pavla Nogy, kreativní ředitelky agentury Yellow Shapes Štěpánky Koutné, grafického designéra Lumíra Kajnara, business manažerky Stanislavy Růžičkové a manažerky značky Elišky Soukupové vybráno sedm nejlepších. Na první místo byl vybrán návrh od Ivana Večerka, jehož „ …design jasně komunikuje značku KOFILA společně s hvězdou Orion a číslovkou 100 odkazující na výročí a byl realizován formou linorytu,“ jak uvádí KOFILA, společně s dalšími informacemi, na svých webových stránkách.
A proč právě šťastné číslo sedm? „Edicí je symbolicky sedm, stejně jako je sedm dní v týdnu. Každý den si tak milovníci tyčinky KOFILA mohou vychutnat originální kousek čokoládového umění!“
Žlutá od začátku až do konce
Psal se rok 1923, kdy KOFILA poprvé oblékla svůj design navržený zlínským výtvarníkem Zděnkem Rykrem a usedla do obchodních regálů. Už tehdy se její obal pyšnil žlutou barvou, která jí zůstala dodnes. Stejně tak z obalu nezmizela hvězda Orion. Na nápisu sedící mouřenín se z původního návrhu přemístil, aby přímo usedl na kus kávové čokolády.
V Československu v 60. letech však mouřenín z obalu zmizel a byl nahrazen postavou cvičence. Nakonec se ale na obal přece jen vrátil. V devadesátých letech dostala KOFILA zcela odlišný oblek, a po devadesáti letech úspěšné existence přibyl k tyčince ještě jeden výrobek.
Oceněno nejen mladými, starými ale i odbornou porotou
Od prvního ochutnání čokoládovo-kávové pochoutky získala tyčinka krom srdcí dětí i dospělých také několik ocenění. Po pouhých šesti letech od své výroby získala cenu Grand Prix v Barceloně, kde probíhala světová výstava. Tento úspěch si zopakovala ještě jednou o dalších šest let později, tehdy se však světová výstava konala v Bruselu. I na toto město však světoznámá tyčinka navázala své další úspěchy v podobě stříbrné medaile ze Světové Olympiády čokolády.
A pokud nemáte rádi tyčinky...
Kromě tradiční čokoládové tyčinky s kávovou náplní, jak jí známe, nabízí značka i další výrobky. Mezi ně patří čokoládová pochoutku s mléčnou náplní, která je doplněná o kousíčky kávových zrn. A jestli ve vaší oblibě nebývají čokoládové tyčinky, možná oceníte poslední novinku KOFILU ve formě bonbónů.