Jednání protáhly protesty ekologického Hnutí Duha, kterému vadilo, že magistrát neprojednal všechny alternativy. Hnutí prosazovalo variantu přes Polskou a Rooseveltovu ulici, vedení města však neustoupilo. Přípravné práce už totiž začaly, dělají se základy a počítá se se stavbou mostů a terénními úpravami.
"Do vlastního pokládání kolejí bychom se pak pustili hned na začátku stavební sezony v příštím roce, možné to je teoreticky už v únoru 2013," řekl náměstek olomouckého primátora Martin Major.
Podle vedoucího olomoucké pobočky Hnutí Duha Miroslava Kutala chtěli švýcarské vládě dát podnět k zamyšlení, zda je opravdu trasa vedoucí po nábřeží Moravy tou nejvhodnější. Podotkl také, že verze navrhovaná městem je dvakrát dražší.
Zástupci Švýcarska si proto koncem února přijeli zdejší podmínky prohlédnout, prošli si celou trasu, a nakonec dotaci schválili, i když po mnoha odsunech. Původně mělo být rozhodnuto už před měsícem. Pokud nyní všechny plány vyjdou, měla by být trať zprovozněna do roku 2014 s konečnou na křižovatce ulic Zikova a Schweitzerova.