pá., 12. říjen 2012 16:05

Viera Lehoczká přednášela mladým novinářům

Tuto středu přednášela v aule filozofické fakulty Viera Lehoczká, mediální teoretička v oblasti rozhlasové komunikace, veřejnoprávních médií a kultury, která má domovské pracoviště na Univerzitě Komenského v Bratislavě. Tématem tentokrát byly Veřejnoprávní kontexty jako klíčový princip účinnosti rozhlasových médií v konkurenčním zápase na trhu komerčních vysílatelů.

Studenti měli možnost seznámit se s pohledem Lehoczké na slovenská, potažmo česká veřejnoprávní média. Ta se ve svém proslovu zaměřila na vysvětlení základního principu fungování těchto médií a přiblížila posluchačům náplň práce redaktora veřejnoprávního rozhlasu, poukázala na rozdíly při práci v komerčních médiích a objasnila tak mladým žurnalistům činnost a poslání tohoto typu médií. 

Studenti se dozvěděli například to, že tato média obvykle nerada zaměstnávají pracovníky těch komerčních. Naopak ti, jež dříve působili ve veřejnoprávních médiích, bývají komerčními přijímáni dobře, názor Viery Lehoczké je takový, že redaktoři veřejnoprávních médií mohou do komerčních médií přinést odbornější přístup k práci. Přednášející hovořila také o tom, že redaktoři komerčních médií si mohou dovolit menší úpravu prezentované zprávy, případně k ní mohou pronést vlastní komentář, zatímco redaktoři veřejnoprávních médií by se měli striktně držet faktů. 

Celý program trval hodinu a půl, přičemž poslední částí byla diskuze. Viera Lehoczká se studenty mluvila zejména o tom, zda by veřejnoprávní média měla být v rámci většího výdělku zpopularizovaná, přičemž posluchači dostali velký prostor pro vlastní prezentaci. Většina se přiklonila k názoru, že by se komercializovat neměla, studenti se shodli také na tom, že oba druhy médií, komerční i veřejnoprávní, pro ně mají ve světě své podstatné místo.

 

Zobrazeno 2592 krát
Naposledy upraveno: út., 2. prosinec 2014 21:43
Pro psaní komentářů se přihlaste