Hlavní novinkou, kterou Golf v rámci omlazení dostane bude nový motor – 1,5 evo. Tento zážehový čtyřválec bude mít výkon 110 kw a točivý moment 250 N.m, kterého dosáhne již při 1500 otáčkách. Tento motor bude i dostupný ve verzi bluemotion. Bude mít výkon 96 kw a točivý moment 200 N.m. Jeho výhodou bude nižší spotřeba, která by dle výrobce měla být až o jeden litr na 100 kilometrů nižší než u konkurence.
Nový motor se pyšní několika novými technologiemi. Mezi ně patří například turbodmychadlo s elektricky ovládanou geometrií lopatek nebo schopnost motoru šetřit palivo vypínáním motoru v určitých situacích, přičemž přepracovaný bateriový systém se postará o funkčnost řízení a brzd. Samozřejmostí u nového agregátu bude přítomnost moderního systému vstřikování common-rail nebo systém vypínání válců motoru.
Nové motory dostanou také ostatní verze Golfu. Sportovní provedení modelu budou mít od příštího roku posílené dosavadní agregáty na vyšší výkon. O dieselových motorech se automobilka nevyjadřovala. Změny by ovšem měly proběhnout u motorů hydbridní verze Golfu GTE a čistě elektrické verze Golf-e, které by díky změnám měly mít prodloužený dojezd. Třeba dojezd Golfu-e, by se tak měl zvýšit ze stávajících 150 kilometrů až na 300 kilometrů na jedno nabití.
Novinky proběhnou také u převodovek. Automatické převodovky DSG budou mít 7 převodových stupňů oproti stávajícím 6 stupňům.
V oblasti designu moc změn nenastane, což ovšem u konzervativní značky jako je Volkswagen není nic neobvyklého. Mírné úpravy prodělal přední nárazník a přední světla mají novou grafiku a mohou být k dostání jako plně led diodové (oproti nynějším xenonovým). Vzhled interiéru zůstane téměř beze změn. Interiéru zůstala typická palubní deska mírně natočená směrem k řidiči. Golf dostane nový infotainment, který bude mít úhlopříčku 9,2 palce a bude možné ho ovládat za pomoci gest. Nově bude k dispozici také 12,3 palcový digitální štít, kterým již disponují modely Passat a Tiguan.
Inovace proběhnou i mezi asistenčními systémy. Modernizovaný Golf získá asistenční systém pro jízdu v kolonách, dále vylepšený systém automatického brždění (front assist), nebo nové parkovací systémy.
Aktuální sedmá generace modelu Golf, která se vyrábí ve čtyřech fabrikách se prodává již od roku 2012 a zatím se jí prodalo přes 3,2 miliony kusů. Faceliftované provedení se začně prodávat na jaře příštího roku a hned od začátku bude dostupně ve všech verzích.