čt., 23. listopad 2023 11:41

Vsetín se bude pyšnit novým nádražím

Rekonstrukce vsetínského nádraží Rekonstrukce vsetínského nádraží Zdroj: Klára Hrbáčková
VSETÍN - Již od roku 2021 probíhá v centru města Vsetín rekonstrukce technicky nedostačujícího vlakového nádraží. Tato přestavba bude městskou pokladnu stát více než 3 miliardy korun. K rekonstrukci nádraží se také staví podchod, který bude propojen s podzemním parkovištěm a zimním stadionem Na Lapači. Vybudování podchodu vyjde přibližně na 29 milionů korun. Správa železnic plánuje dokončení rekonstrukce na konec roku 2024.

Železniční stanice se začala bourat od části budovy sloužící pro zaměstnance Českých drah již dva roky zpátky. Ke kompletní demolici došlo 16. srpna letošního roku, kdy se nádraží zbouralo kompletně včetně výpravní části budovy a pokladen. Odstřelu budovy nádraží, která sloužila 138 let přihlížely stovky lidí.

3D516A83 D52A 411F BAA3 B53EADC5324F

Stará podoba vsetínského nádraží | autor: Klára Hrbáčková

Na vsetínském nádraží, které je významným dopravním spojením mezi Žilinou a Prahou, se nyní buduje nový dopravní terminál, bezbariérový přístup, nové depo pro montážní vlaky a nové nákladové nádraží. Další novinkou na vsetínském nádraží bude zastřešení na nových nástupištích. Díky vytvoření nového vlakového nádraží se zvýší pohodlí a bezpečnost cestujících. V bezprostřední blízkosti nádraží se také staví třípodlažní parkovací dům pro auta. Správa železnic vymyslela, jak dopravu udělat ještě efektivnější. Umožní takzvaný přestup „hrana hrana“, což znamená nejkratší možnou vzdálenost dosaženou chůzí k jinému dopravnímu prostředku. V tomto případě to bude pouhých devět metrů vzdálená zastávka pro autobusy městské hromadné dopravy.

13C3B809 2200 4666 93B2 7C730059647C

Nová nástupiště | autor: Klára Hrbáčková

Během stavby je veškeré vybavení nádraží prozatím přesunuté do stavebních buněk, ve kterých jsou uloženy pokladny, toalety, čekárna, informace a také trafika. „V období od zbourání stávající nádražní budovy po otevření terminálu budou cestující odbavováni v provizorních buňkách umístěných na parkovišti vedle nynější nádražní budovy. Cestujícím zajistí základní servis, tedy čekárnu, pokladny dopravců nebo třeba trafiku,“ uvedl pro web Region Valašsko správce stavby Martin Kypr.

Obyvatelé Vsetína se tak koncem roku 2024 konečně dočkají nové a moderní nádražní budovy, bezbariérového přístupu a podchodu, který zde doposud nebyl.

91B6C773 AF61 415D 850C 04C897EF30A2

Stavební buňky | autor: Klára Hrbáčková

 

 

Zobrazeno 730 krát
Naposledy upraveno: so., 25. listopad 2023 22:21
Pro psaní komentářů se přihlaste