Železniční stanice se začala bourat od části budovy sloužící pro zaměstnance Českých drah již dva roky zpátky. Ke kompletní demolici došlo 16. srpna letošního roku, kdy se nádraží zbouralo kompletně včetně výpravní části budovy a pokladen. Odstřelu budovy nádraží, která sloužila 138 let přihlížely stovky lidí.
Stará podoba vsetínského nádraží | autor: Klára Hrbáčková
Na vsetínském nádraží, které je významným dopravním spojením mezi Žilinou a Prahou, se nyní buduje nový dopravní terminál, bezbariérový přístup, nové depo pro montážní vlaky a nové nákladové nádraží. Další novinkou na vsetínském nádraží bude zastřešení na nových nástupištích. Díky vytvoření nového vlakového nádraží se zvýší pohodlí a bezpečnost cestujících. V bezprostřední blízkosti nádraží se také staví třípodlažní parkovací dům pro auta. Správa železnic vymyslela, jak dopravu udělat ještě efektivnější. Umožní takzvaný přestup „hrana hrana“, což znamená nejkratší možnou vzdálenost dosaženou chůzí k jinému dopravnímu prostředku. V tomto případě to bude pouhých devět metrů vzdálená zastávka pro autobusy městské hromadné dopravy.
Nová nástupiště | autor: Klára Hrbáčková
Během stavby je veškeré vybavení nádraží prozatím přesunuté do stavebních buněk, ve kterých jsou uloženy pokladny, toalety, čekárna, informace a také trafika. „V období od zbourání stávající nádražní budovy po otevření terminálu budou cestující odbavováni v provizorních buňkách umístěných na parkovišti vedle nynější nádražní budovy. Cestujícím zajistí základní servis, tedy čekárnu, pokladny dopravců nebo třeba trafiku,“ uvedl pro web Region Valašsko správce stavby Martin Kypr.
Obyvatelé Vsetína se tak koncem roku 2024 konečně dočkají nové a moderní nádražní budovy, bezbariérového přístupu a podchodu, který zde doposud nebyl.
Stavební buňky | autor: Klára Hrbáčková