„Asi 99 procent filmů natáčených ve Španělsku má jen minimální nebo dokonce nulové dotace od státu,“ vysvětluje autor oscarových snímků Vše o mé matce a Mluv s ní. Dostatečný rozpočet mají ročně pouze tři studiově vyráběné filmy. Ty jsou však zcela komerčního charakteru.
Chyba je na straně vlády
Vinu za současnou krizi španělského filmu režisér přisuzuje především tamní vládě. Není v ní nikdo, kdo by bojoval za rozvoj kinematografie a zvýšení rozpočtu na produkci nových filmů. Současný španělský ministr kultury má totiž na starost zároveň i resort sportu a školství. Výrazným posunem kupředu by dle Almodóvara bylo vytvoření nové pozice ministra, který by řídil pouze oblast kultury.
Francouzi chodí do kina častěji
Nápadný je i pokles návštěvnosti kin, který můžeme pozorovat především v Madridu, hlavním městě Španělska. Tento negativní trend způsobilo navýšení daně z přidané hodnoty, které španělská vláda schválila před dvěma lety. „Při koupi lístku do kina ve Španělsku divák zaplatí DPH 21 %, zatímco ve Francii je to pouhých pět,“ srovnává situaci v sousedních zemích Almodóvar.
Miláček Francie
Francouzské publikum i kritika jsou k Almodóvarovi velmi vstřícní. Potvrzuje to i fakt, že španělský režisér obdržel snad všechna ocenění, která zde umělec může získat. Almodóvar při rozhovoru v Lyonu uvedl, že se cítí „adoptován“ francouzským publikem. I přes hojnost pracovních nabídek však natáčení ve Francii odmítá. Přiznal ale, že kvůli filmařsky nepříznivé situaci ve Španělsku odchod z Madridu stále zvažuje.