Klára Tomková, 21 let, studentka biologie a ekologie
Nejspíš jsem v tomto ohledu staromódní, ale umělá inteligence se mi nelíbí a ani ji nevyužívám. Vím, že by mi to pomohlo pracovat rychleji, zato na úkor kvality. Jednoduše si chci za svojí prací stát sama s jistotou, že mám vše do puntíku dle svých představ, a ne se spoléhat na robota.
Kateřina Uhlířová, 20 let, studentka mezinárodních rozvojových a enviromentálních studií
Umělou inteligenci využívám, a to pro tvorbu obrázků, nebo když se potřebuji zorientovat v nějakém tématu. Myslím si, že to může být přínosem nejen pro studenty, ale pro lidstvo obecně. Uplatnění umělá inteligence najde například ve vědě. Je tu určitý pokrok, který může vést k novým inovacím v různých sférách společnosti.
Martin Dobeš, 22 let, student filmových a divadelních studií
Při studiu umělou inteligenci nevyužívám. Schválně jsem jednou z recese vyzkoušel ChatGPT, ale házelo mi to odpovědi, které fakticky nedávaly smysl, nebo to byly polopravdy. Možná to člověku může pomoci se strukturou práce, ale určitě se to nedá použít jako zdroj, nebo nedej Bůh, aby to za mě psalo práci. Jednoduše, umělou inteligenci nelze brát jako kvalifikovaný nástroj pro tvorbu odborné práce.
Šárka Tomečková, 19 let, studentka mediálních studií a žurnalistiky
Používám hlavně ChatGPT, když se mi třeba nechce něco hledat na internetu nebo když potřebuji zkontrolovat gramatiku textu. Je pravda, že s ní ještě neumím dobře pracovat, takže na ni moc nespoléhám, ale na mnohé věci je skvělá.
Monika Prokopová, 16 let, studentka střední školy strojírenské
Spíše, než ve škole využívám umělou inteligenci například k psaní příběhu do hry Dungeons & Dragons a pomáhá mi i s vytvářením postav. Ale občas se mi hodí i ve škole.